A Daimler sajtóosztályán a Kossuth Rádió berlini tudósítójának csak annyit mondtak, hogy egyelőre nem kívánják kommentálni a sajtóértesüléseket. Nemcsak a Magyarországra vonatkozó és kizárólag a CNBC-n elhangzott célzással nem foglalkoznak, hanem általában nem akarnak most konkrétumokról beszélni.
A Daimlernél zajló várható nagy döntésekről Németországban elsősorban a Stuttgarter Zeitung című újság ír. Szakírójuk a Daimlertől szerzett értesüléseire hivatkozva azt mondja, hogy a hatalmas konszern a tervezett nagyobb külföldi beruházásai közül azokat fogja mindenképpen megvalósítani, amelyek a benzinnel és dízellel szembeni alternatív lehetőségek kiaknázására épülnek – ilyen gyárakat indít be például Kínában, Indiában -, és általában erősíthetik a Daimler versenyhelyzetét. Kecskeméten kisebb fogyasztású, eleve kisebb Mercedesek gyártását tervezik.
A Daimler első számú vezetője a minap kijelentette, hosszú és még mélyülő válsággal számol a konszern, azt azonban mindenképpen el akarja kerülni, hogy pénzügyi helyzetének esetleges megingása miatt a német állam részvényvásárlásokkal a Daimler társtulajonossá váljék. A Mercedes szóvivője a múlt héten még azt mondta, hogy a válság nem befolyásolja a magyarországi beruházást.
Daimler magyarországi beruházásával összefüggésben december 5-én Kecskeméten egy nyitókonferenciával útjára indul a magyarországi beszállítói kör számára a Mercedes-beszállítói program – adta hírül a hétfői Világgazdaság. A lapnak nyilatkozó Rétfalvi György szerint Mercedes kitart eredeti terve mellett. Az ITD Hungary vezérigazgatója úgy véli, hogy ez azt is jelenti, hogy a Daimlert jó néhány beszállítója követheti Magyarországra. A tárgyalások az első körös közvetlen beszállítókkal már zajlanak, ezen a vonalon akár 10-12 ezer új munkahelyre is lehet számítani az elkövetkező években.
(radio.hu, vg.hu)