„Az utánam a vízözön politikáját folytatja Demszky Gábor”

A KDNP fővárosi frakcióvezetője szerint Demszky Gábor elmúlt kétévi főpolgármesteri ténykedését a koncepció hiánya, kapkodás, helyetteseinek politikai torzsalkodása, hivatalának rossz működése, s az „utánam a vízözön” szemlélet jellemzi; az ígéretek jó része nem teljesült, az önkormányzat a pénzügyi csőd felé száguld.

MNO
2008. 11. 10. 15:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bagdy Gábor azon a hétfői tájékoztatón beszélt erről, amelyen a KDNP négy fővárosi képviselője értékelte a főpolgármester és a városvezetés választások óta végzett tevékenységét. Mint mondta, a főváros egyre koszosabb, az egységes parkolási rendszer helyett korrupciógyanús parkolási ügyekről hallani, csúszik a Szabadság híd felújítása, a BKV járműparkja egyre korosabb, a közműdíjak pedig jelentősen növekednek, mivel a főváros osztalékhoz akar jutni cégeiből. Hozzátette, hogy az önkormányzat pénzügyi helyzete egyre drasztikusabban romlik, beigazolódni látszik Atkári János korábbi pénzügyi főpolgármester-helyettes azon megállapítása, hogy a főváros a csőd felé száguld. A politikus szerint ezt erősíti az is, hogy a városvezetés által ígért működési eredmény nem teljesül, s emiatt 2011-ig 60 milliárd forinttal lesz rosszabb helyzetben az önkormányzat.

Rétvári: Rosszul politizál a város vezetése

Rétvári Bence közölte: Demszky Gábor évek óta azzal kíván pozitív színben feltűnni a választók előtt, az a stratégiája, hogy a város fejlesztését tekinti elsődlegesnek, s nem a város működtetését. A főváros és a kormány közti Budapest szerződésre utalva azt mondta, félidőben is látható már, hogy sok ígéret biztosan nem fog teljesülni. Leszögezte, hogy a beruházások nem a pénzügyi válság, a világgazdasági folyamatok miatt maradnak el, hanem azért, mert rosszul politizál a városvezetés, felelőtlen vállalások történtek. Példaként említette az aquincumi híd és a ferihegyi gyorsvasút építésének, a Moszkva tér rendezésének és a közigazgatási reformnak a meghiúsulását. Rétvári kitért arra, hogy bizonytalan az eddigi 83 milliárd forint mellé évi 20 milliárd forint veszteséget halmozó BKV helyzetének rendezése is. Mint mondta, befuccsolt az útfelújítási program is, mivel a kormány a fővárosi egy forint mellé már csak 30 fillért ad. Az 1-es és a 3-as villamos három kilométernyi, három megállós szakaszára 44 milliárd forintot fordítanának, miközben Debrecenben alig 18 milliárd forintból nyolc kilométer pálya épül és 18 új villamost is vesznek – tette hozzá.

Megbukott a Podmaniczky-program?

Endrédy István a múlt hónapban a fővárosi képviselők elé került monitoring-jelentés kapcsán rámutatott arra, hogy a városvezetés úgynevezett Podmaniczky fejlesztési programjából eddig csak 2 százalék valósult meg, s az anyag szerint még 13 százalékra van pénz. Hozzátette, hogy a fejlesztések szükségességét ők sem vitatják, de például a rossz megvalósítás miatt alig 20 százalék lehet a teljesülés.
Wertán Zsolt az önkormányzat nevében lefolytatott közbeszerzések problematikájára hívta fel a figyelmet. Kiemelte, hogy a szabálytalan közbeszerzés miatt 10 milliárd forint büntetést kell fizetni az uniónak a csepeli szennyvíztisztító építése kapcsán. A BKV elhíresült busztenderét pedig úgy írták ki, hogy a nyílt közbeszerzésre csak egy ajánlattévő tudott jelentkezni, az is csak úgy, hogy a BKV vezetőjének családi kötődései elértek hozzá – közölte.

0(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.