A piacon többféle hatás is érvényesül: a gépjárműimportőrök nagy készletekkel rendelkeznek, ezeket a gépkocsikat a hónapokkal ezelőtt jellemző és a mostaninál gyengébb euróárfolyam mellett hozták be az országba, s miközben a hazai piac 250 forint körüli euróárfolyamra rendezkedett be, a forintgyengülés egyre nagyobb áremelési kényszert jelent a kereskedők számára – írja a Napi Gazdaság.
A gyártói oldalon is finanszírozási nehézségekkel szembesülnek az autóipar szereplői, a gyártás önköltségének növekedésével párhuzamosan nőnek a fogyasztói árak is – olvasható a lapban.
A drágulás mértékét és időpontját illetően azonban eltérőek a vélemények, az importőrök egyelőre nem szívesen bocsátkoznak találgatásokba. Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szervezetének elnöke szerint európai viszonylatban a magyar piac a második legolcsóbbnak számít a gyári árak tekintetében, ezért akár jelentősebb drágulásra is lehet számítani – áll a Napi Gazdaságban.
A gazdasági válság egyik első jeleként jelentősen megcsappantak az autóeladások is. Az autógyárak leállással vagy a termelés csökkentésével védekeznek, de az autószalonok és a kereskedések csak leépítésekkel tudják kezelni a helyzetet.
(mti, MNO)