Nicole Rubba szóvivő megerősítette azokat a sajtóinformációkat, amelyek szerint az autógyár elnöksége a céget „abszolút költségvetési fegyelemre” inti, és azon a véleményen van, hogy a jövőbeni beruházási lehetőségeket a versenyképesség, illetve a zöld technológiák előmozdítása céljából felül kell vizsgálni. A szóvivő ennek kapcsán utalt a tervezett oroszországi, brazíliai, kínai, valamint indiai beruházásokra, hozzáfűzte ugyanakkor: a tervezett kecskeméti beruházás teljes mértékben összhangban áll az új célokkal. A kecskeméti beruházás hosszú távú vállalkozás, és minden teljes mértékben az előzetes terveknek megfelelően halad – szögezte le a szóvivő, hangsúlyozva, hogy Kecskeméttel kapcsolatban „minden változatlan”.
A Daimler a terveknek megfelelően kíván hozzákezdeni a Mercedesek magyarországi gyártásához, mondta a szóvivő, utalva arra, hogy a Kecskeméten előállított Mercedeseket a térségben is értékesíteni akarják. A magyarországi beruházással kapcsolatos döntésünk változatlan, a döntés hosszú távra szól, és azt megvalósítjuk – jelentette ki a szóvivő.
Korábban a Stuttgarter Zeitung jelentette, hogy a stuttgarti Daimler autógyár elnöksége levélben intette a céget „abszolút költségfegyelemre”, tekintettel a jelenlegi, világméretű pénzügyi-gazdasági bonyodalmakra, és a levélben arra is utaltak, hogy az elmúlt hónapokban bevezetett takarékossági intézkedések nem lesznek elegendők, ezért a cég összes beruházását felülvizsgálják. „Teljes elsőbbséget élveznek a jövőbeni versenyképességet, termékeinket és technológiákat – mindenekelőtt a zöld technológiákat – érintő, valamint az indiai, kínai és oroszországi tevékenységgel kapcsolatos beruházások”, írták a levélben. Azokat a beruházásokat, amelyek nem szolgálják közvetlenül a versenyképesség javítását, törölni kell vagy félretenni, tették hozzá.
A Daimler ugyanakkor 53 millió eurót fizetett a lanyha autóipari kereslet miatt nehéz helyzetbe került független márkakereskedőinek, és további tízmillió eurót ajánlott fel, amelyért kiállítási autókat vásárolhatnak meg a márkakereskedők, írta a Der Spiegel. A lap jelentése szerint a cég független márkakereskedői közül sokan nehéz helyzetben vannak, mert a Daimler teherautó-modelljeit is árulják és a teherjárműpiac gyakorlatilag befagyott.
A Daimler cég tulajdonában levő saját kereskedelmi egységek – amelyek mintegy 200 millió eurós veszteséget várnak az idén –, szintén pénzügyi segítséget várnak a cégtől. A Daimler fontolgatja a Mercedes A- és B-osztály modelljeinek amerikai exportját is. A Mercedes Benz amerikai értékesítési alelnöke, Stephen Cannon szerint vizsgálják a jelenlegi modellek utódainak amerikai exportlehetőségeit is.
(MTI)
Saját közösségi oldalán buktatták le a Sebestyén József haláláról hazudó Razsó Zoltánt
