A kormány jelenleg a szóba jöhető lehetőségeket vizsgálja, beleértve a fogyasztási adó csökkentését, vagy az alternatív energiaforrásokkal üzemelő gépjárművek gyártóinak anyagi támogatását – mondta Csen Csien-kuo (Chen Jianguo) az Országos Fejlesztési és Reform Bizottság (NDRC ) ipari koordinációs osztályának helyettes vezetője.
Arról nem tett említést, hogy ez része lesz-e a kínai kormány által vasárnap bejelentett, közel 600 milliárd dolláros, kétéves gazdaságélénkítő tervnek. A kínai autógyártók három év óta a legnagyobb kihívással néznek szembe, a kereslet visszaesése mellett az egyre növekvő költségek miatt az iparág jövedelmezősége is csökkent. A kínai kormány több mint tíz autógyártó részvételével a hét végén tartott megbeszélésen hallgatta meg az iparág javaslatait. Csen szerint elképzelhető, hogy a kormány hamarosan bejelenti az autóipar élénkítésére vonatkozó irányelveit. A kínai piacon jelen lévő 52 autómárka okozta verseny miatt az autógyárak áraik jelentős csökkentésére kényszerültek annak ellenére, hogy az acél drágult.
Az ország legnagyobb autógyára a Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) profitja a harmadik negyedévben 78 százalékot esett. A csungcsingi (Chongqing) Chang'an Automobile Co, amely a Ford kínai partnere, a harmadik negyedévben 107 millió jüant (közel 3,3 milliárd forintot) vesztett, miután egy évvel azelőtt még 68,4 millió jüan (2 milliárd forint) nyereséget ért el. A kínai új autó eladások az év első kilenc hónapjában 11 százalékkal szaporodtak, de tavaly egész évben még 22 százalékos volt a növekedés. Peking az autógyártókat arra ösztönzi, hogy használják ki a globális autóipar átszerveződéséből fakadó lehetőségeket, és gyorsítsák fel az alternatív energiaforrásokkal üzemelő gépjárművek fejlesztéseit. A kínai kormány az autógyártókat technológiával és anyagi támogatással kívánja ösztönözni annak érdekében, hogy az elektromos autók terén haladást érjenek el, tette hozzá Csen.
(MTI)
Putyin csak játszadozik Donald Trumppal?
