Nincs visszaesés a szegedi ingatlanpiacon

A szegedi ingatlanpiacon nem tapasztalható keresleti visszaesés a világgazdasági válság miatt, sőt egyre többen a biztos befektetést látják az ingatlanban - hangozott el az V. Szegedi Lakásvásár kapcsán tartott sajtótájékoztatón kedden a Tisza-parti városban.

MNO
2008. 11. 18. 14:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős változás, hogy egyre többen választják a készpénzes fizetést, vagy a nagyobb önrésszel felvett hitelt. Korábban a 10-20 százalékos befizetés volt népszerű, most azonban egyre gyakoribb, hogy az ár 70 százalékát már a vásárlásnál kifizetik az ügyfelek – mondták el tapasztalataikat a LIMIT Ingatlaniroda és az Androméda Ingatlancentrum képviselői. Bátyiné Mester Zsuzsanna, a LIMIT vezetője kifejtette: a piacon nem állt le a forgalom, az emberek meglevő forrásaik koncentrálásába kezdtek. Nagyon fontos elem a folyamatban az ingatlanközvetítők szerepe. A piacon a válság hatására szelektálódnak majd a közvetítő irodák, és csak a komplex, megbízható, hosszú távú szolgáltatásokat kínálók maradnak fenn.

A szakember a szegedi piacról elmondta: az utóbbi időben az ügyfelek szabadulnának a nagy alapterületű ingatlanoktól a magas fenntartási költségek miatt. Ezeknek az ingatlanoknak emiatt most alacsonyabb az ára. A legkeresettebbek az egyedi fűtésű, egy-két szobás, valamint az új és a szépen felújított régebbi, téglaépítésű lakások. A felújított panelek iránt is van érdeklődés. A családi házak közül az egyszintes, nappali plusz három hálószobás, dupla garázsos épületek a népszerűek. Az utóbbi időben erősödik az ipari létesítmények piaca is, mert nőtt a befektetők érdeklődése a város iránt – fejtette ki a szakember.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.