A projekt további elemei közé tartozott a kőrishegyi és püspökladányi nagy hatótávolságú radarállomások cseréje, mindkét helyszínen további kiegészítő beruházások végrehajtása, valamint a meglévő magyar MATIAS (automatizált és integrált légiforgalmi irányító rendszer) továbbfejlesztése.A projekt megvalósulásával növekszik a polgári légiközlekedés biztonsága, és legalább 15 évre biztosítható a követelményeknek megfelelő, modern légtér-ellenőrzés – áll a HungaroControl tájékoztatójában.
Csepi Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szakállamtitkára hangsúlyozta, hogy a radarállomások jelentősen hozzájárulnak az egységes európai légtér megvalósulásához, valamint ahhoz, hogy „közelebb jussunk a személyek szabad mozgásának eszméjéhez”. Kiemelte: a projekt igen rövid idő alatt, zökkenőmentesen valósult meg. Kiss László, a HungaroControl vezérigazgatója elmondta, hogy ilyen mértékű uniós támogatásról „álmodni sem mertek”.
A légiközlekedés bővülésének közelmúltbeli lassulása kapcsán úgy vélekedett, hogy csupán átmeneti visszaesésről van szó. A HungaroControl azzal számol, hogy a légi szállítás aránya Magyarországon utaskilóméterben számolva 2010-re legalább 5 százalékponttal növekedhet. Somogyi-Tóth Gábor, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy 2012-ig mintegy 65 milliárd forintot kívánnak a repülőtér fejlesztésére fordítani. Hozzátette, hogy bár a jelen projekthez anyagilag csupán csekély mértékben járultak hozzá, a HungaroControllal való együttműködés végig kitűnő volt.
(MTI)