„Zöld autógyár” lesz az Opelből?

Az anyavállalat General Motors pénzügyi válsága miatt nehéz helyzetbe került Opel autógyárral kapcsolatban szerda délelőtt Berlinben valóságos bombaként robbant a hír, amely szerint a napelemgyártással foglalkozó SolarWorld konszern bejelentette szándékát a gyár megvásárlására, illetve megsegítésére.

MNO
2008. 11. 19. 12:32
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A bonni székhelyű konszern szóvivője közölte ugyanis, hogy a világ legnagyobb napelemgyártójának tartó SolarWorld átvenné az Opelt a General Motorstól, s Európa első „zöld” – azaz teljeséggel környezetkímélő – autógyárává fejlesztené ki.

Értesülések szerint a cég 1 milliárd eurót ajánlott fel, ebből 250 milliót készpénzben, illetve 750 millió eurót bankhitel formájában. Az esetleges átvétel feltételéül a SolarWorld azt szabta, hogy az Opelnek minden kapcsolatot meg kell szakítania a General Motors anyavállalattal. Szerda kora délutánig egyelőre sem az Opel, sem a General Motors részéről nem kommentálták az ajánlatot.

Az elmúlt napokban ugyanakkor „ legalábbis a kormányzat részéről ” egyfajta „kívánatos lehetőségként” említették az Opel esetleges megvásárlásának eshetőségét, amire azonban szakértők szerint aligha van mód. Az idézett vélemények szerint ez vonatkozik a SolarWorld ajánlatára is. Így – legalábbis egyelőre – annak van a legnagyobb valószínűsége, hogy a szövetségi kormány az érintett „Opel-tartományokkal”, Hessenel, Észak-Rajna-Vesztfáliával, Rajna-Pfalz-val és Thüringiával együtt siet a gyár megsegítésére. Mindez az eddigi értesülések szerint egy körülbelül 1 milliárd eurós garanciavállalást foglalna magába arra az esetre, ha az Opel a General Motors válsága miatt ugyancsak nehéz pénzügyi helyzetbe kerülne.

A támogatás a gyár biztonságos működését, illetve a csaknem 30 ezer németországi munkahely védelmét szolgálná. A Frankfurter Allgemeine Zeitung ugyanakkor szerdai számában arról írt, hogy a legrosszabb esetben az Opel összesen 1,8 milliárd eurós garanciavállalásra szorul, mégpedig 1,3 milliárdra 2009-ben, s további 500 millióra 2010-ben. Ugyancsak a Frankfurter Allgemeine Zeitung tudósított arról is, hogy az anyavállalat General Motors összes európai üzemében – így a németországi üzemekben is – a termelés visszaszorítására, ezen belül a munkaidő csökkentésére készül. A tervek szerint az Opel az előirányzott 1,7 millió autó helyett 2009-ben csak mintegy 1,5 milliót állítana elő. Ezen kívül szó van a vezető beosztású menedzserek jövedelmének jelentős mérsékléséről is.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.