Kedden délelőtt folytatódtak a tárgyalások a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) és a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) között – közölte Szollár Domokos, a társaság szóvivője a távirati irodával. Az RDSZSZ új kollektív szerződés aláírását és a BA átalakítási programjának felfüggesztését követeli, míg a BA vállalta, hogy jövő hét közepére a szakszervezet részére átadja a társaság új kollektív szerződésének javasolt szövegtervezetét – hangsúlyozta a cég szóvivője. Szollár Domokos közleményében kifejtette: a BA 2008. június 24-én kezdett tárgyalásokat a kollektív szerződés módosításáról, melyben a társaság újra kívánja gondolni a repülőtéri munkaszervezés egészét, beleértve a munkarendeket és a munkaidőkereteket. Hozzátette: a BA egyúttal tovább folytatja a társaság modernizálását és átszervezését.
A repülőteret üzemeltető társaság szerint a hatályban lévő kollektív szerződés megköti a munkáltató kezét, és nagyon nehézzé és pazarlóvá teszi a Ferihegyi repülőtér üzemeltetését. Budapest repülőterének versenyképessége és eredményessége csak a régi struktúrák megváltoztatásával lehetséges, az átalakítások célja éppen ezért a hosszú távú stabilitás megteremtése és a legtöbb munkahely megőrzése a rendkívül nehéz helyzetbe került légiközlekedési iparágban – olvasható a közleményben.
A jelenleg folyó átszervezés egyik kiemelt része a repülőtér-üzemeltetés átszervezése. Napirenden van a takarítás kiszervezése és a repülőtér üzemeltetéséhez szorosan nem kapcsolódó általános üzemeltetési feladatok más formában való működtetése – fűzi hozzá Szollár Domokos. A BA 2008. október 10-én, három hónapos sikertelen tárgyalássorozatot követően, felmondta a kollektív szerződést, és új konzultációra hívta a szakszervezeteket. A társaság 2500 dolgozót alkalmazott a privatizáció idején, jelenleg ez a szám 1600 fő – emlékeztet a szóvivő, megjegyezve, hogy az átszervezések nyomán közel 900 fő került át más cégekhez.
(MTI)
Ellentmondást nem tűrő sikerrel hangolt a BL-re a Ferencváros
