A járműipari támogatás az Ibériai-félszigeten is napirenden van

A spanyol járműgyártás Brüsszeltől, a portugál pedig a helyi kormányzattól várhat támogatást, hogy a nagyobb leépítésektől menthető legyen az ágazat. Spanyolország, ahol 1600 munkahely megszüntetését jelentették be - az amerikai Delphi alkatrészgyártó nagyvállalat egységének Marokkóba áttelepítése miatt - Brüsszeltől kap csaknem 10 és fél millió eurót az EU globalizációs európai kiigazítási alapjából.

MNO
2008. 12. 03. 18:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az EU bizottsága szerint a külföldi beruházók számára közvetlenül az EU szomszédságában akadt egy kisebb bér- és más járulékos költségekkel dolgozó térség – a marokkói Tanger térsége – és a példa világosan mutatja, hogy az európai autóiparban a termelés áthelyezése milyen irányt vesz.

Portugáliában maga a kormány jelentette be szerdán, hogy 200 millió eurós hitelvonalat nyit meg a gépkocsikat és a részegységeiket gyártó helyi ipar támogatására, a munkahelyek megszüntetésének megelőzésére. A hitelvonal az országban tevékenykedő nagy járműgyártókkal, a Volkswagennel és a Peugeot-Citroennel létrejött megállapodással jött létre. A pénzből részben továbbképzést, eladásösztönzést is finanszírozhatnak.

A kormány jelezte, hogy az uniós kohéziós alapokból is felhasznál pénzforrásokat az ágazat támogatásához. A portugál járműgyártók szövetsége szerint az autóeladások jelentős visszaesésével járó pénzügyi-gazdasági válság jövőre 12 ezer portugáliai állás megszűnésével fenyeget.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.