A lakosság negyedét érte sérelem vásárlások során

A lakosság negyedét érte sérelem valamely termék vagy szolgáltatás vásárlása során az elmúlt három évben, a többség azonnal tett is panaszt, azonban nem fogyasztóvédelmi szervnél – derül ki a Tárki Zrt. által végzett Omnibusz kutatás eredményeiből.

MNO
2008. 12. 05. 8:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az év elején a Tárki által a felnőtt lakosság körében végzett Omnibusz kutatás adatai azt mutatják, hogy a sérelmet elszenvedettek több mint kétharmada, 78 százaléka élt panasszal, legtöbbjük a vásárlás helyszínén. Ezzel szemben a fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezetekhez – beleértve a fogyasztóvédelemmel foglalkozó civil szervezeteket is – a vártnál sokkal kevesebben fordultak, a megkérdezett sértettek mindössze fél százaléka.

A termék vagy szolgáltatás vásárlása során elszenvedett sérelmek fogyasztási területenkénti megoszlása elég változatos képet mutat: az esetek háromnegyedében valamilyen árucikk vásárlása során érte a sérelem a fogyasztót, és negyedében történt egy szolgáltatás vásárlása során visszaélés. A felmérés szerint a legtöbb esetben élelmiszer, ruházati termék és műszaki cikk vásárlása során történt visszaélés, míg a szolgáltatások terén a távközlési, a közüzemi, valamint a banki, biztosítási és egyéb pénzügyi szolgáltatások igénybe vétele során érte leggyakrabban sérelem a fogyasztókat.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.