Előző nap váltak ismertté a Cyber Hétfő eladási adatai, ez a nap megfelel a hagyományos kiskereskedelmi forgalomban a múlt heti Fekete Pénteknek, a vásárlási szezon első napjának, amikor az óriási engedményeknek köszönhetően nagy eladásokat rögzítettek.
Az internetes eladások 15 százalékkal ugrottak meg az egy évvel korábbihoz képest; fogyasztók milliói klikkeltek és vásároltak, kihasználva a hatalmas kedvezményeket és a felkínált ingyenes szállítási akciókat. Volt olyan cég, amelyik 40 százalékos forgalomnövekedésről számolt be. Elemzők szerint a kereskedők visszás helyzetbe kerültek: a forgalmat csak nagy árengedményekkel tudják fenntartani, ezzel viszont saját profitjuk ellen dolgoznak.
A karácsonyi időszak általában a kereskedelmi láncok éves bevételének egyharmadát produkálja, és a cégek ezekben a hetekben szívják fel magukat, hogy a következő év silányabb első hónapjait túléljék. A tekintélyes üzleti napilap szerint az idei ünnepi szezon évtizedek óta a leggyengébb forgalmat fogja mutatni. A munkahelyek számának csökkenésével a fogyasztói költekezés az elkövetkező hónapokban ráadásul még jobban vissza fog esni.
(MTI)
Facebook, Apple, Amazone – elhagyhatják Európát Brüsszel miatt?
