A reklámok hatására költekeznek az amerikaiak

Csak a nagy leértékelések és az agresszív reklámhadjárat miatt költekezik továbbra is jelentős mértékben sok amerikai az ünnepi vásárlási időszakban – állapította meg a csütörtöki The Wall Street Journal. Az újság szerint ez a két tényező az utóbbi napokban fellendítette a kiskereskedelmi forgalmat, de a szakértők véleménye szinte egyöntetű: ez csak átmeneti jelenség a recesszió közepette.

MNO
2008. 12. 04. 15:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Előző nap váltak ismertté a Cyber Hétfő eladási adatai, ez a nap megfelel a hagyományos kiskereskedelmi forgalomban a múlt heti Fekete Pénteknek, a vásárlási szezon első napjának, amikor az óriási engedményeknek köszönhetően nagy eladásokat rögzítettek.

Az internetes eladások 15 százalékkal ugrottak meg az egy évvel korábbihoz képest; fogyasztók milliói klikkeltek és vásároltak, kihasználva a hatalmas kedvezményeket és a felkínált ingyenes szállítási akciókat. Volt olyan cég, amelyik 40 százalékos forgalomnövekedésről számolt be. Elemzők szerint a kereskedők visszás helyzetbe kerültek: a forgalmat csak nagy árengedményekkel tudják fenntartani, ezzel viszont saját profitjuk ellen dolgoznak.

A karácsonyi időszak általában a kereskedelmi láncok éves bevételének egyharmadát produkálja, és a cégek ezekben a hetekben szívják fel magukat, hogy a következő év silányabb első hónapjait túléljék. A tekintélyes üzleti napilap szerint az idei ünnepi szezon évtizedek óta a leggyengébb forgalmat fogja mutatni. A munkahelyek számának csökkenésével a fogyasztói költekezés az elkövetkező hónapokban ráadásul még jobban vissza fog esni.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.