A jövő héten a magyar mozikba kerülő „etikai thriller” a harmincas években játszódik Németországban, a nemzeti szocialisták uralomra kerülésének idején. A középpontban John Halder berlini irodalomprofesszor (Viggo Mortensen) áll, egy „jó” ember, akit sorozatos megalkuvó döntései sodornak a politika útjába, teszik akaratlanul a nácik fajüldöző ideológiájának kiszolgálójává, s juttatják el a tragikus végkifejlethez.
Mindezt Halder személyes kapcsolatainak, elsősorban zsidó pszichológus barátjához, Maurice-hoz való viszonyának változásán keresztül látjuk az ismert történelmi tablóval a háttérben.
A Maurice-t alakító Isaacs (aki Lucius Malfloyként ismert a Harry Potter-szériából) elmondta: a kort tanulmányozva megdöbbentő volt számára a felfedezés, hogy a német zsidók mennyire asszimilálódtak. „Életszerű karakter” – magyarázta, hogy miért szerette a szerepet hozzátéve, hogy azért is érdekes volt, mert Maurice cseppet sem áldozat-típus, büszke német identitására, „nagy kanállal habzsolja az életet, nőzik.” „Ez a történet két átlagemberről szól, átlagemberekről, akiket elsöpörnek a történelmi viharok” – foglalata össze a C.P. Taylor először 1981-ben bemutatott Good című színműve nyomán készült film történetét.
Miriam Segal elmondta, hogy kifejezetten Európán kívüli rendezőre akarta bízni a munkát, és ezért esett a választása a széles látókörű és szakmai tapasztalatokkal is felvértezett brazil Vincente Amorimra. Segal hangsúlyozta, hogy mekkora szerepe volt a filmeseket támogató gazdasági környezetnek abban, hogy végül itt forgatták Goodot, és ezért a következő produkcióját szintén Magyarországon szeretné elkészíteni.
Mortensen, aki két órás késéssel, a Szakács Györgyi jelmeztervező (Napfény íze) által készített piros-kék csíkos zakóban futott be Miriam Segal producer társaságában, kiemelte, hogy gyönyörű helyszíneken forgott a film Magyarországon, és hálásan emlékezett meg a családias, ugyanakkor professzionális magyar stábról. A színész fiatalos megjelenését viccesen a csokoládéval és a plasztikai sebészek csodáival magyarázta, majd komolyra fordítva a szót, azt mondta, a genetikai örökségen kívül feltehetően a játék, a színészet az, ami megőrzi életerejét.
(MTI)
Ukrajna fuldoklik az államadósságban, Brüsszel az európai polgárok pénzéből segítene be a törlesztésbe
