Baráth Etele (MSZP), az albizottság kormánypárti társelnöke az albizottság zárt ülése utáni sajtótájékoztatón elmondta, hogy a határon átnyúló közlekedési vonalak, az út- és vasúthálózat szomszédos országokkal együttes fejlesztéséről egy héten belül az Országgyűlés elé kerülhet az a határozati javaslat, amelynek kidolgozásához a testület is hozzájárult.
A szocialista politikus szerint a gazdasági és pénzügyi válság miatt „drámai a helyzet”, a környező országokban sok helyen magas, 20 százalék körüli a munkanélküliség, és például Ukrajnában súlyos, 40-50 százalék körüli a gazdasági visszaesés. A gazdasági nehézségek a határon túli magyarokat is sújtják – emelte ki. Mint mondta, a térségbeli egymásra utaltság miatt az anyaországnak is fontos szerepe lehet a határ menti régiók fejlesztésében, amelyben az európai uniós forrásokra is lehet számítani, de azok nagyságrendje „nem elégséges”.
Domokos László (Fidesz), az albizottság ellenzéki társelnöke a közlekedési hálózat fejlesztéséről és a KMKF gazdasági albizottságának ülésén napirendre került mezőgazdasági és gazdasági témákról elmondta, hogy „közös stratégiai koncepció alakulhat ki”. A kormány így kezdeményezően léphet fel, amikor a szomszédos országok kormányaival tárgyal – tette hozzá. Mindkét társelnök fontos feladatnak nevezte a kis- és közepes vállalkozások határon átnyúló együttműködésének támogatását, a vállalkozások alapításának megkönnyítését. Baráth Etele példaként említette Ukrajnát, ahol nehézkes a vegyes vállalatok létrehozása.
(MTI)
Megdöbbentő adatok láttak napvilágot a migránsbűnözésről
