Bővült a német külkereskedelmi forgalom

Fél év óta először bővült márciusban Németország külkereskedelmi forgalma. A kivitel 0,7 százalékkal 66,4 milliárd euróra, a német behozatal 0,8 százalékkal 57,6 milliárd euróra bővült – tette közzé a szezonális- és az árváltozásokat kiszűrő előzetes adatát a Szövetségi Statisztikai Hivatal.

MNO
2009. 05. 08. 7:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Februárban még -1,3 százalékos csökkenést mértek a kivitelben az előző hónaphoz viszonyítva, a behozatalban pedig -4,8 százalékos volt februárban a visszaesés. Márciusban a német külkereskedelmi aktívum 8,9 milliárd eurót tett ki, azonos volt a februári szinttel. 2008 márciusában 16,0 milliárd euró volt a mérleg aktívuma. A márciusi kivitel ugyanakkor 20,9 százalékkal, a német behozatal pedig 11,6 százalékkal maradt el az egy évvel ezelőtti szinttől.

A szakértők a stabilizálódásra következtetnek az adatokból, hozzátéve, hogy a recesszión még nem jutott túl a német gazdaság, legfeljebb annak legrosszabb szakaszán jutott túl. Nem zárható ki, hogy mind a külkereskedelmi forgalomban, mind pedig az ipari megrendelésekben még áprilisban és májusban is visszaesés következzék be. Ugyanakkor határozott jelei vannak annak, hogy a recesszió ez év második negyedében az első negyedévinél sokkal enyhébbnek bizonyul – mondják az elemzők. A német exportőrök szövetsége (BGA) arra számít, hogy 2009 egészében 15 százalékos lesz a külkereskedelmi forgalom visszaesése. Amennyiben ez bekövetkezne, akkor az idei év lenne az első 1993 óta, amelyben beszűkül a német külkereskedelem. A 15 százalékos visszaesés egyben a legnagyobb mértékű forgalmi csökkenés lenne az NSZK 1949 évi létrehozása óta.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.