Koncz András tájékoztatója szerint a tűzoltókat csütörtökön hat óra után riasztották a balatonboglári kikötőben elhagyatottan álló hajóhoz, amely a kiérkezésükkor már teljes terjedelmében lángolt. A 137 éves, Irma nevű műemlék hajó teljesen kiégett. A Balatonon közlekedő első, kezdetben a tó nevét viselő, valamivel több mint 30 méter hosszú és közel öt méter széles csavargőzös 1872-ben a Zala-Somogyi Gőzhajó Társulat megrendelésére készült az újpesti hajógyárban.
A legföljebb félszáz utas szállítására alkalmas, 100 lóerős jármű éveken át, óránként 10-12 kilométeres sebességgel szelte a habokat a Révfülöp-Boglár-Szepezd útvonalon. A társaság 1876-ban csődbe ment, és a gőzös a Dunára került.
Többszöri átépítés, tulajdonos- és névváltoztatás – Alexandra, Mohács, Irma, FK-312 –, valamint felújítás után 1978-ban, több mint 100 évi szolgálat után leselejtezték, és 1981-ben visszakerült a Balatonra. Azóta a balatonboglári kikötőben vesztegelt, ahol sokáig vendéglátóhelyként üzemelt nyaranta. Néhány éve azonban kihasználatlanul állt, időközben szinte minden mozgatható alkatrészt elloptak róla. Azt a hajócsavart is, amellyel elsőséget vívott ki magának a balatoni hajók sorában.
(MTI)
Szén-monoxid-mérgezésben halt meg egy gyerek Budapesten