Tamás Gábor: E ponton érkeztünk el a történet legkínosabb pontjához. Kevés olyan magyar van, aki ne hinné el, hogy a mi tejünk senki másénál nem való alább, de vásárlóként igenis megnézi, menynyibe kerül. Egy minapi felmérés szerint nagyjából tíz százalék árkülönbségen belül inkább a honi termékért nyúl, de e fölött a többség már nem hazafiként, hanem árérzékeny fogyasztóként vásárol. Nos, a mi tejeseinknek ezt az alaptételt nem kéne kihagyniuk a számításból. Az olcsó import ellen durva háborút indítani egy nyitott gazdaságban úgy általában is nagyon veszélyes, de alapélelmiszerek esetében különösen. Egyáltalán nem biztos, hogy tapsolnak majd hozzá a fogyasztók. Biztosan van békésebb megoldás is – a durvaság hosszú távon nem vezet sehová.
A teljes cikket itt olvashatja.
(Népszabadság, 2009. november 14.)
Világhatalom adhat háttértámogatást Oroszországnak
