Magyarországon az ACEA becslése szerint 4225 új autó kapott rendszámot novemberben, 60,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, bár a tendencia javuló: októberben még 72,5 százalék volt a tizenkét havi visszaesés, akkor 3557 új autót helyeztek forgalomba. Az első tizenegy hónapban 73 293 új autót vettek Magyarországon, egy évvel korábban még 50,7 százalékkal többet, 148 590-et az ACEA adatai szerint. (Októberben 52 404 új autót helyeztek forgalomba, 60,8 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.)
Az új tagországok közül egyébként csak Csehországban és Szlovéniában regisztráltak növekedést, 31,5, illetve 3,7 százalékot. A lengyel piac stabilizálódott, Szlovákiában 23,9 százalékkal, Romániában 38,1 százalékkal esett vissza az értékesítés novemberben az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb visszaesést Lettországban regisztrálták, 84,9 százalékot.
Az egész Európai Unióban, valamint Izlandon, Norvégiában és Svájcban összesen 1 182 082 autót helyeztek forgalomba, 26,6 százalékkal többet a tavaly novemberinél. Az első tizenegy hónapban 13 406 382 millió volt az értékesítés, 2,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.
Az EU új tagországaiban 16,7 százalékkal 65 237-re csökkent az értékesítés novemberben, az első tizenegy hónapban 27,4 százalékkal 778 063-ra. Az európai autógyártóknál elsősorban a kis fogyasztású kocsik mentek jól. A legtöbb autót továbbra is a Volkswagen értékesítette Európában – 248 612-t –, a második helyen a Peugeot-Citroen áll, a harmadik a Ford. Az európai gyártók között a csúcstartó a Renault, amely 46,6 százalékkal több autót tudott eladni idén novemberben, mint egy évvel korábban.
(MTI)
Sorsdöntő év lesz 2026















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!