Bocsánatot kért a Toyota

A Toyota Motor Corp. elnöke Akio Toyoda sajtókonferencián kért bocsánatot pénteken a gépkocsik tömeges visszahívása miatt.

MNO
2010. 02. 05. 16:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A szívem mélyéről kérem bocsánatát minden ügyfelünknek a több modellt és több régiót érintő visszahívások miatt okozott kellemetlenségekért” – mondta Akio Toyoda, a Toyota autógyár alapítójának unokája a cég nagoyai központjában rendezett sajtókonferencián, amit élő tévéadásban sugároztak Tokióban is. „Higgyék el nekem, a Toyota autók biztonságosak” – mondta. A visszahívások bejelentése óta első alkalommal megszólaló elnök elismerte, hogy cége „krízis és komoly kihívások” elé néz.

A Toyota több millió autót hívott vissza megakadó gázpedál problémák miatt, amit 19 halálos balesettel hoztak összefüggésbe az elmúlt évtizedben az Egyesült Államokban. Akio Toyoda ígéretet tett arra, hogy személyesen állít fel és felügyel majd egy külső szakértők bevonásával létesített minőség-javítási és -ellenőrzési munkacsoportot.

A Toyota hatalmas presztízsveszteséget szenvedett el a visszahívások miatt. Részvényének árfolyama január 21. óta – amikor bejelentette az amerikai visszahívásokat – mintegy ötödével esett, ami a cég piaci tőkeértékét 30 milliárd dollárral vetette vissza. A Toyota presztízsének azonban leginkább a vezetés "hallgatása" ártott.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.