Hozzászoktak a bankkártyához a kínaiak

A kínai fogyasztók tavaly 166 ezer milliárd jüan (24.300 milliárd dollár) értékben vásároltak bankkártyával, több mint 30 százalékkal meghaladva a 2008-ast, a pénzintézetek pedig 270 millió új kártyát bocsátottak ki – tájékoztatott a kínai központi bank hétfőn.

MNO
2010. 02. 08. 9:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Kínai Népi Bank honlapján közzé tett információ szerint a bankkártyával bonyolított pénzügyi tranzakciók száma elérte a 19,7 milliárdot, ami több mint 18 százalékos emelkedést jelent 2008-hoz képest. A kibocsátott új bankkártyák száma tavaly ugyan csökkent, ám ezen belül a hitelkártya igénylések és kiadások jelentősen megszaporodtak a megelőző évhez viszonyítva. A kínai központi bank múlt év novemberében felhívta a figyelmet a hitelkártya tartozások gyors növekedésére, a kintlévőségek veszélyére, s ezzel a hitelkártya üzletág bővítésének kockázataira.

A bank adatai szerint tavaly az első háromnegyed év végére a kártyás tartozások összege elérte a 7,43 milliárd jüant (1,09 milliárd dollár), ami 126,5 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Ezen belül is tapasztalható volt a hathónapos, vagy annál hosszabb idejű tartozások arányának emelkedése.

(mti)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.