A nagy szén-dioxid-kibocsátó közúti és a légi fuvarozás forgalmának 43 százalékos, illetve 37 százalékos növekedése meghaladta az 1997 és 2007 közötti gazdasági növekedés mértékét, miközben ugyanezen idő alatt a legtisztább szállítási megoldások – a vasúti és a folyami – piaci részaránya csökkent. A problémát az is fokozta, hogy az EU-hoz időközben csatlakozott kelet-európai országok hagyományosan rossz vasúti kapcsolattal rendelkeztek Nyugat-Európa irányába. Az egy évtized alatt két számjegyű százalékos növekedést elért légiutas-forgalommal szemben a vasúti utasforgalom Nyugat-Európában stagnált, Kelet-Európában pedig drasztikusan csökkent. A 27 tagú EU-ban az utazási céllal megtett kilométerek 72 százalékát személygépkocsik teszik meg.
„A jelentésből világosan kiderül, hogy a közlekedés teljes mértékben fenntarthatatlan irányba fejlődik” – mutatott rá Jos Dings, a „zöld” közlekedési megoldások mellett kampányoló T&E igazgatója. „Ugyanakkor nem állnak rendelkezésre az infrastruktúra fejlesztéséhez szükséges állami pénzek” – tette hozzá. Véleménye szerint az ördögi körből a legjobb kiutat a környezetszennyező szállítási megoldások, például a légi közlekedés támogatásának megvonása mellett olyan árképzési mechanizmus kialakítása jelentené, ami a (környezetvédelmi) hatékonyság javítása mellett még bevételt is termelne.
(MTI)
Sötét jövőt jósolnak a szakemberek: AI-apokalipszis veszélyezteti a cégeket















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!