Egy New York-i árverésen ugyanis nemrég elkelt 100 palack az állítólag 1945-ös termésből, ezért a termelők azonnal tudták, hogy ezeket csakis borhamisítók dobhatták a piacra. Laurent Ponsot, a kiváló borfajta egyik termelője elmondta: azonnal megvizsgálták az eladott mennyiséget, és kiderült, hogy a palackok tartalmának több mint a fele pancsolt bor volt.
A borhamisítás nagyon jól jövedelmező üzletág, és néhány hónapja egy francia bíróság elítélt 12 személyt, aki több mint 30 millió liternyi Pinot Noir bort forgalmazott, pedig a valóságban egy olcsóbb szőlőfajtát használtak hozzá. Mark Bourriéres, az Prooftag marketing igazgatója szerint határozottan föl kell lépni a hamisítók ellen, különben később nem lehet megálljt parancsolni nekik.
A Clos de Saint-Denis és öt másik borpince az előzmények miatt a legújabb technológia alkalmazásával védekezik boraik hamisítása ellen: többek között egyedi és sorszámozott kóddal látják el valamennyi palackjuk címkéjét, amit aztán akármelyik vevőjük ellenőrizhet az a világhálón.
(BBC Mundo)
Manfred Weber és Brüsszel fizeti Magyar Péter országjárását