Megritkították a 3-as metrót – Vizsgálat indul

Vizsgálatot indít a főváros a 3-as metró járatritkítása ügyében – közölte a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője kedden.

MNO
2010. 05. 11. 13:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vitézy Dávid elmondta: hétfő délután a főváros közlekedési ügyosztálya arról tájékoztatta őket, hogy vizsgálatot indítottak, és a főváros arra kérte Kocsis István vezérigazgatót, adjon magyarázatot a járatritkításra.

Az ügy előzménye, hogy a VEKE tiltakozott amiatt, hogy a 3-as metrót „csendben megritkították”, azaz a BKV 15 százalékos járatritkítást vezetett be április 1-jén az „átmeneti időszakokban” (reggel 8 és 9 óra, valamint délután 5 és 7 óra között). A VEKE azt kérte a fővárostól és a BKV-tól, hogy állítsák vissza az eredeti, „sűrűbb” menetrendet az Újpest központot és Kőbánya-Kispestet összekötő észak-déli „kék” metró vonalán az említett időszakokban.

2008-as hibát javítottak most?


Kedden a Főpolgármesteri Sajtóiroda azt közölte: egyeztetés lesz a BKV és a Városháza közlekedési ügyosztálya között a 3-as metró járatsűrűsége ügyében még ebben a hónapban. A főváros kiemelte: „a ma érvényben levő menetrendek alapján a 3-as metró szerelvényei pontosan a paraméterkönyv előírásainak megfelelően közlekednek”. Utaltak ugyanakkor arra, hogy még 2008-ban a paraméterkönyv bevezetésének időszakában, a BKV-nál történt „adminisztrációs hiba miatt” olyan menetrendet vezettek be, amely a megrendeltnél nagyobb teljesítményt (azaz több járatot) tartalmazott.

A főváros szerint most ezt a hibát javították ki azzal, hogy a paraméterkönyvnek megfelelően kevesebb járatot indítanak az említett átmeneti időszakokban. Mint közölték, ez nem 15, hanem csak 10 százalékos teljesítménycsökkenést jelent a két időszakban (ez napi szinten 2,4 százalékos csökkenés). Hozzátették: ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy néhány, csúcsidőn kívüli időpontban kell a korábbinál legfeljebb 30-50 másodperccel többet várni a 3-as metró szerelvényeire.

Vitézy Dávid azt mondta: hiteltelennek tartják, hogy a cég adminisztrációs hibával magyarázza a járatritkítást. Mint fogalmazott, az említett átmeneti időszakra vonatkozó korábbi járatsűrítés „nem hiba volt, hanem akarat, amiről mindenki tudott”, a BKV, a főváros és az utasok is, így azt nem lett volna szabad megváltoztatni.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.