Megszüntetnék az alvállalkozói rendszert

Tízpontos programot fogalmazott meg a Volán-társaságokat leginkább érintő problémákról a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ). Javaslataikat a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot irányító Fellegi Tamáshoz hétfőn juttatták el – közölte a szövetség hétfőn.

MNO
2010. 05. 31. 15:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az érdekvédők a jelenlegi tulajdonosi szerkezetben megszüntetnék a Volán-társaságoknál működő igazgatóságokat, és négy-öt főre csökkentenék a felügyelőbizottságokat. Javasolják, hogy a Volán-portfólió közvetlenül a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz tartozzon, mert szerintük így megszűnne a szakhatósági és tulajdonosi funkció kettőssége és különállása – áll a közleményükben.

A szövetség emlékeztetett rá, hogy a Volán-szakszervezetek és a munkaadói szövetség (KKVSZ) bértárgyalásai idén nem vezettek eredményre, ezért a bértárgyalások folytatását javasolják. A jövőben azt szeretnék, ha az egyeztetéseken a szaktárca és a tulajdonos – az MNV Zrt. – is részt venne. Nagyobb hangsúlyt kívánnak fordítani a Volán-cégek humánerőforrás-gazdálkodására és a belső munkaerő-mobilitásra. Azt szeretnék elérni, hogy következetesen alkalmazzák a pályáztatási rendszereket, a foglalkoztatási és munkaügyi kérdéseket pedig egyértelműen rögzítsék a kollektív szerződésekben.

Megszüntetnék az alvállalkozói rendszert


Az érdekvédők megjegyzik: a gépkocsivezetők foglalkoztatását részletezi ugyan a közúti közlekedésről szóló törvény, de szerintük rendezni kell a munkaidőt, a pihenő- és a rendelkezésre állási időt, valamint a korkedvezményt. Indítványozzák az alvállalkozói rendszer felülvizsgálatát is, ugyanis az eddigi tapasztalatok és a gazdasági mutatók nem igazolták az alvállalkozói kör eredményességét, ezért nem tartják indokoltnak a rendszer további fenntartását – jelentette ki a szövetség.

Egységesítenék és koordinálnák a buszbeszerzést. Mint megfogalmazták, így költségeket takaríthatnának meg, és támogatni tudnák a magyar buszgyártást is. A koordinációval és tipizálással a számtalan járműtípus alkatrész-ellátási problémái is megoldódnának. Az állami szerepvállalás mellett a megyei és városi önkormányzatokat is érdekeltté tennék a Volán-társaságok működésében. Aránytalannak tartják, hogy a városi közlekedésre jutó 35 milliárd forint normatív támogatásból 32 milliárd forint a BKV-nak jut.

Vonják vissza a rendeletet!


Közleményükben kérik a közösségi közlekedés átalakításáról múlt év augusztusában hozott kormányrendelet visszavonását. Erőltetettnek és mesterkéltnek tartják a regionalitással kapcsolatos döntést, mert „a kormányrendelet nélkülözi a gyakorlat és elmélet egységét”. A tízpontos javaslatcsomagról a munkástanács a Volán-társaságcsoport ágazati szakszervezeteinek bevonásával folytatna egyeztetést a szaktárcával.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.