Az autószerelő szakmában több tízezren dolgoznak hazánkban. A számuk évről évre kopott, mostanában pedig feltűnően megcsappant. Az ok: tönkretette őket a feketemunka. A jelek azt mutatják, a jelenség ellen nincs gyógyír. A sufniműhelyek gyarapodásához az is hozzájárult, hogy a gazdasági válság hatására megszűnt gépkocsi-márkakereskedésekből elbocsátott munkatársak közül sokan „kapu mögött” nyitottak vállalkozást, iparengedély és bejelentés nélkül. Az áraik jóval alacsonyabbak, mint az iparosoké, ezzel behozhatatlan előnyre tesznek szert a versenyben akkor is, ha garanciát hivatalosan nem vállalnak. A tapasztalatok szerint jó néhány lopott autó is a feketevállalkozásoknál köt ki. Mindeközben a bejelentett műhelyekben egyre kevesebb a munka, az iparosok dolgozókat küldenek el, és a rezsiköltséggel is alig bírnak.
Ráadásul, mivel számon kérhetőek, a színvonalat is tartani kell. A szervizben használt műszereknél csak a programfrissítések évente több százezer forintba kerülnek. A feketén dolgozók ezeket a kiadásokat is megspórolják, nincs garancia, nincs számonkérés, náluk egyedül az autós kockáztat és fizet, néha jóval többet, mint gondolná.
(beol.hu)
Felháborító, hogy Brüsszel a gazdák pénzét elvenné és azt Ukrajnának adná + videó














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!