Visszafogta magát a Malév

Az első negyedévben 3,3 milliárd forint megtakarítást ért el a Malév a kapacitások csökkentésével, a személyi és üzemelési kiadások mérséklésével – közölte Karim Makhlouf, a Malév kereskedelmi vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

MNO
2010. 05. 13. 13:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A következő években évi 800 millió forint megtakarítást tervez a Malév a költségcsökkentő program eredményeként. A kereskedelmi terület 2009 áprilisától kezdődött átszervezésével 300 millió forint az eddig elért költségcsökkentés, aminek hatása főleg az idei évben lesz érzékelhető. A kapacitásokat az előző év első negyedévéhez képest 11 százalékkal csökkentette a magyar légitársaság, de a korábbinál jobb volt a flotta kihasználtsága. A férőhely-kihasználtság 6,1 százalékponttal 58,4 százalékra emelkedett. A nyugat-európai útvonalakon 5,8 százalékponttal 59 százalékra, a mediterrán régióban pedig 12,2 százalékponttal 68 százalékra nőtt a férőhely-kihasználás. A Malév piaci részesedése az első negyedévi adatok alapján 39 százalék volt, ami 1,2 százalékpontos növekedést jelent.

Az üzemelésben 1,3 milliárd forint, a személyi kiadásokban pedig 485 millió forint megtakarítást ért el a légitársaság. Többek között két, tavaly még lízingelt repülőgépet vont ki a forgalomból, ami jelentősen mérsékelte az üzemelési költségeket. A költségcsökkentési program része a szerződések újratárgyalása, a szervezeti átalakítás, a külföldi irodák számának további csökkentése. Az utazási irodákkal az eddigieknél ösztönzőbb szerződéseket szeretne kötni a Malév – magyarázta Karim Makhlouf.

A Malév a Lufthansához és a British Airwayshez hasonlóan agresszív árpolitikát folytat, ennek eredménye az utasforgalom emelkedése, ami egyedüli a régióban. Az átlagárak 115-116 euróról az első negyedévben 100 euróra csökkentek. Ebben szerepe volt többek között a transzatlanti járatok megszüntetésének. A Malév nem a fapados légitársaságokkal versenyez, mert továbbra is fontosak az üzleti utasok, de nem csak az üzleti osztályon – magyarázta Karim Makhlouf. A kereskedelem fejlesztésének eredményeként a vállalati szerződések száma 21-ről 140-re nőtt, így a turistaosztályon utazó üzleti utasok is hozzájárulnak a magasabb jegyárbevételhez. A nemzetközi piacon 700 hasonló szerződést kötött a Malév, ami százszázalékos emelkedést jelent egy év alatt. Az első negyedévben a Malév 2092 tonna árut szállított, 142 százalékkal többet a bázisnál. Ezen a területen a bevételek 7 százalékkal emelkedtek, miközben a költségek 12 százalékkal csökkentek.

A Malév a még veszteséges útvonalak bezárásában, a piaci rések megtalálásában és a költségek csökkentésében látja a nyereségesség felé vezető utat – mondta a kereskedelmi vezérigazgató-helyettes. Arra az újságírói kérdésre, hogy az európai légi ipar konszolidációjában a Malévnak középtávon milyen esélye van a függetlenség megtartására, Karim Makhlouf azt válaszolta: „aki a leggyorsabban és a legjobban tanulja meg a túlélés szabályait, az marad életben”.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.