A kár jelentős részét a fakidőlések, az ágyazatkimosódások, a keletkezett sár és hordalék, a felsővezeték-szakadások, a kábelbeázások, a vihar miatt bekövetkezett sorompótörések és a vízszivattyúzás költségei teszik ki, és nem tartalmazza a forgalomkiesésből adódó bevételcsökkenést.
A Kormányzati Koordinációs Bizottságnak május 25-i ülésén a MÁV 1,2 milliárd forint kárt jelzett, amely azóta tovább nőtt. Tar Sándorné, a MÁV Zrt. kiemelt szakértője elmondta: külön összegzik a viharkár költségeit, és a vasúttársaság abban reménykedik, hogy a helyreállításhoz állami segítséget kap.
Sigulinszki Tibor elmondta, hogy az árvízhelyzet miatt a vasúton is folyamatosan változik a helyzet, egyeztetnek a katasztrófavédelemmel és a honvédséggel, operatív intézkedésekkel irányítják a forgalmat. Eddig 8 vasúti hidat öntött el és rongált meg az ár, 8 vasútvonal 10 szakaszán vonatpótló buszok közlekednek az árvíz miatt, 72 helyen lassabban járnak a vonatok a sebességkorlátozás miatt. Várhatóan a Tisza és a Zagyva áradása miatt a szolnoki vasúti hídon az egyik pályát le kell majd zárni, és egy vasúti pályán váltakozó irányban közlekednek majd a vonatok.
A legkritikusabb a vasúti közlekedés az árvíz miatt Észak-Magyarországon, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. Sigulinszki Tibor felhívta a figyelmet: a MÁV-Start Zrt. további intézkedésig meghosszabbította az árvízben érintett vonalakon az intercity- és a feláras vonatokon a pót- és helyjegymentességet.
(MTI)

Kiadták a figyelmeztetést, heves zivatarok csapnak le csütörtökön