A fiatalok körében népszerű a Híd és az SaS

A Híd és az SaS főként az első ízben urnákhoz járuló fiatalok körében népszerű.

MNO
2010. 06. 02. 15:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Míg a Szabadság és Szolidaritás (SaS) szimpatizánsai főként az SDKÚ-DS (31 százalék) és a Smer-SD (21 százalék) volt választói közül kerülnek ki, a Hidat leginkább azok támogatják, akik valamikor az MKP-ra (58 százalék) voksoltak.

A két új párt főként az első ízben urnákhoz járuló fiatalok körében népszerű – as SaS esetében ez 21, a Híd (Most) esetében 18 százalékot tesz ki. Az eredményt a pozsonyi székhelyű IVO munkatársa, Olga Gyarfásová ismertette a Szlovák Kutatóügynökségek Szövetségének (SAVA) panelvitája keretében.

Olga Gyarfásová elmondta: 2006-ban egyetlen új párt sem jutott be a parlamentbe. A jelenlegi választások előtti felmérések szerint öt százalék feletti eredménnyel az SaS és a Híd dicsekedhet. Egyetlen kivétel a Median SK felmérése, amely szerint csak az SaS jutna be a parlamentbe, a Híd – az MKP-hoz hasonlóan – nem.

Az SaS-nek előnyére szolgál, hogy a koalíció és az ellenzék választóit is képes megszólítani – véli az elemző. „Olyan helyzetben van, mint annak idején az SOP és a kezdeti időkben a Smer volt” – szögezte le Gyarfásová. A pártnak előnyére szolgál az is, hogy az interneten és a közösségi oldalakon is aktívan jelen van. A Híd az MKP egykori választóin és az első választókon kívül azokra épít, akik korábban nem járultak az urnákhoz (5 százalék), további 19 százalékot szerez a többi párttól. „Különbség van a két új párt között” – figyelmeztetett Gyarfásová és hozzátette: a Híd arra törekszik, hogy ne kisebbségi párt, hanem híd legyen a szlovákok és a magyar kisebbség között.

(bumm.sk)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.