Tudatosabbak vagyunk, árgus szemekkel figyeljük az árakat

A nyugat-európai országokhoz hasonlóan Magyarországon is tudatosabbá váltak a vásárlók: felértékelődött az árak jelentősége, nőtt a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya – derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból.

MNO
2010. 06. 02. 10:13
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GfK szerdai közleménye szerint 2009-ben emelkedett az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma, illetve többen olvassák az akciós szórólapokat is.

A háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlásainak nominálértéke 1,6 százalékkal magasabb volt 2010 első negyedévében, mint 2009 hasonló időszakában, amely a 2010. márciusban prognosztizált 5 százalék feletti inflációval korrigálva reálértéken továbbra is zsugorodó piacot jelent – írta a GfK. Hozzátették: a márkás, gyakorta magasabb árszintet képviselő termékek esetében az akciós vásárlások növekvő aránya 2-3 éve megfigyelhető.

Míg 2007-ben a gyártói márkák 25 százalékát vásárolták meg a háztartások promóciós áron vagy valamilyen akció keretében, addig ez az arány 2009-ben már 31 százalék volt. Növekszik az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma is. Míg 2008-ban egy év alatt átlagosan 8 üzletláncban vásároltunk, addig 2009-ben már kilencben. A láncoknál csökken a vásárlók lojalitása, a háztartások egy-egy jó vétel reményében a korábbi időszakokhoz képest nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy más láncokba is ellátogassanak. Egyre fontosabbá válik a tájékozottság a vásárlók számára, amelyet alátámaszt az is, hogy 2009 során növekedett az akciós szórólapok olvasottságának aránya.

Egy a GfK Hungária által 2009 novemberében készített felmérés során a 2 ezer megkérdezett 82 százaléka válaszolta azt, hogy legalább olyan gyakran vagy jóval gyakrabban tanulmányozza a kereskedelmi láncok akciós újságait, mint korábban. Az idei év első negyedévében a hipermarket- és diszkontcsatorna szerepelt sikeresen a piaci versenyben a 2009-es hasonló időszakban vizsgált pozíciójához képest. Bár a vásárlók jellemzően kevesebbet költenek ezekben az üzletekben, mint egy évvel korábban, de jóval többen vásárolnak hipermarketben vagy diszkontáruházban, ezáltal többletforgalmat szereznek más csatornák rovására, így összességében kiegyenlített teljesítményt mutatnak – derül ki a közleményből.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.