A hőségben sem fogyott jobban a jégkrém

Visszaesőben a jégkrém fogyasztása Magyarországon, hiába jött a kánikula – derül ki az MTI által megkérdezett piaci szereplők nyilatkozataiból.

MNO
2010. 07. 27. 16:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fagylaltpiacon a Nestlé jégkrémek mellett a szuper prémium kategóriájú Möwenpick jégkrémjeiről is ismert Nestlé Hungária Kft.-nél elmondták: az idei szezon megítélésük szerint a megszokottnál jóval később, az árvizek után indult be igazán, s várhatóan a hét második felében visszatérő hőségben folytatódik a „kánikulai piac”. Konkrét adatokkal nem szolgáltak, arra hivatkozva, hogy disztribútori rendszerben működnek.

A nevük elhallgatását kérő kereskedők szerint a kánikula sem segít a csökkenő jégkrémfogyasztáson. Bár adatokkal ők sem szolgáltak, a rendelések alapján azt mondták: az idei kánikulai napok akár rekordot is dönthettek, éves szinten átlagosan mégis elképzelhető, hogy kevesebb jégkrém fogy majd el az idén, mint tavaly.

Jónás Tamás, az általa alapított, fagylaltot készítő és a szükséges berendezéseket gyártó és forgalmazó siófoki Magic Ice Kft. ügyvezetője elmondta: náluk számítógép méri az eladásokat, és a gyenge május és június után júliusban is 15 százalékkal kevesebb fagylaltot adtak el, mint egy éve. Ez azt jelentheti, hogy a tavalyi fogyasztáscsökkenés után idén tovább mérséklődik az értékesítés. Az ügyvezető ennek okát a fogyasztóképes kereslet megcsappanásában látja. A Magic Ice-nak egy hete debütált egy új terméke, ezen a nyáron kezdték el gyártani az előrecsomagolt egygombócos fagylaltot, a terméket le is védették – mondta Jónás Tamás.

A Nielsen Piackutató adatai szerint 2009-ben mennyiségben és értékben is nőtt a jégkrém kiskereskedelmi eladása. Az előző szezonban, 2008. július–2009. júniusban a jégkrémek forgalma több mint 17 milliárd forint volt a kiskereskedelemben, ennek több mint harmada jutott a pálcikás, tölcséres, szendvics stb., összefoglaló néven impulz jégkrémekre, kétharmad pedig a családi, nagy kiszerelésekre.

A GfK Hungáriának a háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan-adatai szerint 2009-ben a magyar háztartások 40 százaléka vásárolt valamilyen családi kiszerelésű jégkrémet, a vásárlási gyakoriság azonban csökkent az előző évhez képest. A GfK szerint a vásárlások év közben történő eloszlása erős szezonalitást tükröz. Az előző évhez viszonyítva 2009-ben a családi kiszerelésű jégkrémek legkisebb formátumára, az 500 milliliter alattiakra költöttek többet a háztartások, a nagyobb méretű kiszerelések esetében pedig már 2009-ben jobban érezhető volt a gazdasági recesszió hatása.

A GfK szerint a vegyes ízesítésű jégrémek a legnépszerűbbek, utóbbiak a háztartások által megvásárolt termékek értékének 57 százalékát tették ki. Az egy ízt tartalmazó termékek között továbbra is a klasszikus vanília és csokoládé íz a sláger.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.