A sörgyárak örülnek a kánikulának

A viszonylag hideg tavaszi, nyár eleji időjárásnak nem örültek a sörgyártók, a mostani kánikula kapcsán azonban, érzékelve a foci-vb alatti megnövekedett sörfogyasztást is, már bizakodnak, hogy belföldi értékesítésük tavalyi, 9 százalékos csökkenése után talán bővülhet a sörpiac az idén Magyarországon – derül ki az MTI által megkérdezett piaci szereplők nyilatkozataiból.

MNO
2010. 07. 16. 6:43
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hűvös tavaszi–nyári időjárás hatására 7-8 százalékkal eshetett vissza a magyarországi sörfogyasztás az előző év hasonló időszakához viszonyítva – mondta Stefánkovits Ildikó, a Borsodi Sörgyár Zrt. jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója. Hozzátette: a piackutatási adatok szerint ez éves szinten akár két számjegyű keresletcsökkenést is jelenthet. A Borsodi Sörgyár ennek ellenére arra számít, hogy sikerül éves szinten túlszárnyalni az előző évi eladásokat – hívta fel a figyelmet.

A foci-vb és a meleg idő jelentősen befolyásolja a sörfogyasztást, bár konkrét információ még nem áll a rendelkezésükre, hiszen a nagykereskedőknél vagy más partnereiknél korábban betárolt mennyiségek fogyására csak később van rálátásuk. Annyi bizonyos, hogy a nyári, legmelegebb 3 hónapban a teljes éves forgalom körülbelül harmada elfogy. Összehasonlításként: a 3 téli hónapban az éves forgalom 15 százaléka áll ezzel szemben, ami kevesebb mint a fele a nyári mennyiségnek – hangsúlyozta Stefánkovits Ildikó.

Beszámolt arról is, hogy az idei nyárra egy új termék bevezetését is időzítették, amely a Borsodi-sörcsalád legfrissebb tagja, a Borsodi Friss, a 2 százalék alkoholtartalmú, természetes citromkivonattal ízesített sörkülönlegesség. Bár még csak egy hónapja van a piacon, eredeti terveiket messze meghaladó mennyiség fogyott már el belőle.

A Borsodi Sörgyár az egyik a három nagy piaci szereplő közül, melyek körülbelül a piac egy-egy harmadát birtokolják. A 2009. év nehézségei ellenére a Borsodi Sörgyár Zrt. 40,6 milliárd forint árbevételt elérve eredményes évet zárt. A vállalat adózás előtti eredménye 4,3 milliárd forint volt. A Borsodi továbbra is fenntartja piacvezető pozícióját, a legnagyobb mennyiségben értékesített sört Magyarországon – emelte ki a cég jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója.

A foci-vb mérkőzései alatt a szurkolók többsége sörrel oltotta szomját, s a Dreher Sörgyárak számos, speciálisan a vb-vel kapcsolatos promócióval igyekezett a vendéglátási csatorna forgalmát fellendíteni – mondta Agócs Mónika, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője. Hozzátette: a Dreher partnereivel közösen, figyelembe véve a vendéglátóegységek sajátosságait és igényeit, alakította ki promócióit. A sörgyár követi eddigi, sikeres stratégiáját, a partnereivel kialakított közvetlen kapcsolatot tovább erősíti.

Az időjárás nagymértékben befolyásolja a sörfogyasztást – hívta fel a figyelmet Agócs Mónika is. Mint mondta, bíznak benne, hogy a hűvös májust, júniust követően ebben a hónapban erősödnek a fogyasztási mutatók a nyaralások vagy akár a munka utáni baráti beszélgetések, összejövetelek, kerti partik alkalmával is. Felhívta a figyelmet arra, hogy hamarosan kezdődik a Sziget-fesztivál, amelynek a Dreher ismét a fő támogatója.

Körülbelül a duplájára növekedett sörfogyasztást tapasztalt az immár egy hete tartó hőség hatására Munding Márta a reneszánszukat élő házi sörfőzdék egyikétől, a szentendrei Mediátor Kft.-től. Mint arról beszámolt, a hőség hatására bővült a vendéglátó-helyiségükben elfogyasztott csapolt sör iránti kereslet is, de az egyliteres, palackos kiszerelésből náluk háromszor annyi fogy, mint a csapoltból – hívta fel a figyelmet.

Egy másik házi sörfőzdétől, az ózdi Bolyki Serháztól nyilatkozó Elek Anett szintén arról számolt be, hogy érzékelhetően több sörüket vásárolják a mostani kánikulai időszakban, mint azt megelőzően. Az is igaz – tette hozzá –, hogy a hűvös tavaszi–nyári időszakban a szokásosnál kevesebb sörük fogyott.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége honlapján megtalálható ágazati adatok szerint a sörgyárak belföldi értékesítése 9 százalékkal csökkent tavaly 2008-hoz képest. Az export visszaesése miatt pedig a teljes értékesítés 12 százalékkal 6289 ezer hektoliterre csökkent az előző évhez viszonyítva. Nagyobb volt a piacszűkülés a vendéglátásban, mint a kiskereskedelemben: a hordós sör eladása folyamatosan csökkent. A palackozott sörök között a fogyasztás csökkenése jobban érintette az üveges, mint a dobozos kiszerelést.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.