Alulbiztosítottak a magyarok?

A magyar jövedelmi viszonyok mellett legalább 10-15 millió forint biztosítói térítésre lenne szükség halál és rokkantság esetén, de az ügyfelek mindössze átlagosan 1,5 millió forint térítésre szerződnek az olcsóbb díj miatt – állapította meg az Union Biztosító kutatása.

MNO
2010. 07. 29. 17:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott kutatási összefoglalóból kitűnik, hogy a magyar ügyfelek inkább azt igénylik, hogy több káreseményre, de kisebb térítéssel terjedjen ki a balesetbiztosítás, mintsem hogy kevesebb legyen a káresemény, ám magasabb összegű a térítés.

Az 1,6 millió forintos éves nettó átlagkeresethez képest úgy kellene a biztosítói térítést kalkulálni, hogy az 5-6 évi kieső keresetet fedezzen. Így jön ki a 10-15 millió forintos fedezet.

A magyar népesség 10 százaléka rendelkezik balesetbiztosítással. Az európai átlag ennek a többszöröse, például az Egyesült Királyságban közelíti a 70 százalékot. A biztosító rámutat: a háztartásokban dupla annyian vesztik életüket balesetben, mint a közutakon. A KSH adatai szerint Magyarországon 2008-ban otthoni balesetben 2005-en, az utakon 996-an, míg munkahelyi balesetben 116-an haltak meg. A kötelező gépjárműfelelősség- és a casco biztosítások alap-változatai ráadásul nem terjednek ki az autó utasait ért baleseti károkra.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.