Eddig már közel 30 milliárd forintot fizetett ki a fővárosi önkormányzat a francia Alstom cégnek a kettes és a majdani négyes metró vonalára szánt szerelvények, összesen 37 kocsi legyártásáért, de könnyen lehet, hogy egy sem lesz belőle. BKV-s forrásokra hivatkozva a Hírszerző azt írja: a régóta fékhibákkal küszködő prototípus az utolsó teszten sem szerepelt jól, így az ma sem kaphatja meg az úgynevezett típusengedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH). Lapunknak több fővárosi forrásból megerősítették, hogy baj van: amikor a tesztek során váratlan áramszünetet modelleztek, mindkét fékrendszer leállt, a vagont csak a vészfékkel lehetett megállítani. Az internetes újság arról is értesült, hogy az álló vagon műszaki ellenőrzése sem sikerült jól: amikor az NKH szakembere megrángatta a fékvezetékeket, az egyik a kezében maradt.
Az ügyben egyelőre sem a hatóság, sem az Alstom illetékesei nem nyilatkoztak, a BKV-nál pedig annyit közöltek, hogy várják az NKH mai döntését, és minden forgatókönyvre felkészülnek. Nevük elhallgatását kérő informátoraink szerint nemcsak országos, hanem a négyes metró uniós beruházása miatt európai szintű botrány várható.
A teljes cikket a Magyar Nemzet pénteki számában olvashatja.
Lázár János: Orbán Viktornál nincs erősebb vezető + videó















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!