Hogyan lehet rengeteg benzint spórolni? Kitalálták!

A Nissan Motor Co. első saját fejlesztésű hibridmeghajtású modelljének üzemanyag-fogyasztása mindössze a fele lesz majd a típus benzinmotoros változatának.

MNO
2010. 07. 06. 11:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nissan az év második felében mutatja be az Infiniti M szedán benzin-/villanymotor hibridhajtású verzióját. A Nissan jókora késéssel jelent meg saját hibrid technológiájával a Toyota és a Honda autógyárakhoz képest, de állítása szerint saját duplakuplungos rendszere jóval nagyobb üzemanyag-megtakarítást eredményez a versenytársainál, ráadásul a lényegesen egyszerűbb technológia miatt alacsonyabb többletköltséggel.

Az autógyárak jellemzően 30 százalék körüli üzemanyag-megtakarítást érnek el „teljes” hibrid technológiai rendszerekkel, illetve 15 százalék körülit „közepes” (például Honda) hibrid technológiák alkalmazásával. A Nissan ezzel szemben 60-90 százalékos üzemanyag-megtakarítás elérését tűzte ki célul. A hibrid Infiniti M üzemanyag-fogyasztása megfelel majd egy kompakt autó fogyasztásának.

A Nissan hibrid rendszere annyiban hasonlít a VW kétkuplungos rendszeréhez, hogy egy külön tengelykapcsoló választja el a benzinmotort a villanymotortól annak érdekében, hogy kizárólag villanymotorral lehessen haladni, amikor az akkumulátorok fel vannak töltve.

A rendszer elektronikus szabályozása gyakrabban teszi lehetővé a benzinmotor üresjáratban futtatását, jelentős mértékben csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást. A tesztelések során szerzett tapasztalatok alapján a benzinmotor városi forgalomban csak az üzemidő felében működött.

A lényegesen egyszerűbb technológia eredményeképpen a rendszer nagyjából 30 kilogrammal könnyebb a Toyota összevethető hajtásláncánál. A 43 százalékban a francia Renault tulajdonában lévő Nissan idén decemberben mutatja be Leaf elektromos modelljét. Jelenlegi egyetlen hibrid modellje, az Altima szedán hibrid verziója a Toyota technológiáját alkalmazza.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.