A Nissan az év második felében mutatja be az Infiniti M szedán benzin-/villanymotor hibridhajtású verzióját. A Nissan jókora késéssel jelent meg saját hibrid technológiájával a Toyota és a Honda autógyárakhoz képest, de állítása szerint saját duplakuplungos rendszere jóval nagyobb üzemanyag-megtakarítást eredményez a versenytársainál, ráadásul a lényegesen egyszerűbb technológia miatt alacsonyabb többletköltséggel.
Az autógyárak jellemzően 30 százalék körüli üzemanyag-megtakarítást érnek el „teljes” hibrid technológiai rendszerekkel, illetve 15 százalék körülit „közepes” (például Honda) hibrid technológiák alkalmazásával. A Nissan ezzel szemben 60-90 százalékos üzemanyag-megtakarítás elérését tűzte ki célul. A hibrid Infiniti M üzemanyag-fogyasztása megfelel majd egy kompakt autó fogyasztásának.
A Nissan hibrid rendszere annyiban hasonlít a VW kétkuplungos rendszeréhez, hogy egy külön tengelykapcsoló választja el a benzinmotort a villanymotortól annak érdekében, hogy kizárólag villanymotorral lehessen haladni, amikor az akkumulátorok fel vannak töltve.
A rendszer elektronikus szabályozása gyakrabban teszi lehetővé a benzinmotor üresjáratban futtatását, jelentős mértékben csökkentve ezzel az üzemanyag-fogyasztást. A tesztelések során szerzett tapasztalatok alapján a benzinmotor városi forgalomban csak az üzemidő felében működött.
A lényegesen egyszerűbb technológia eredményeképpen a rendszer nagyjából 30 kilogrammal könnyebb a Toyota összevethető hajtásláncánál. A 43 százalékban a francia Renault tulajdonában lévő Nissan idén decemberben mutatja be Leaf elektromos modelljét. Jelenlegi egyetlen hibrid modellje, az Altima szedán hibrid verziója a Toyota technológiáját alkalmazza.
(MTI)
Áldott és kegyelemteljes karácsonyt kívánunk olvasóinknak!















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!