Illés menesztette Pintért, minden „zűrös” ügyet kivizsgálnak + Képriport

Menesztette Pintér Istvánt, az Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség vezetőjét Illés Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium környezetvédelmi államtitkára csütörtökön.

MNO
2010. 07. 29. 9:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikus az árvíz sújtotta Felsőzsolca határában, egy összedőlt híd mellett elmondta: a felügyelőség új megbízott vezetőjétől, Kopácsi Évától – aki a szervezetnél dolgozott eddig is – azt várja, hogy árvízi területre ne adjanak ki engedélyt építkezésre, mint korábban. Illés Zoltán hozzátette: utasította az új vezetőt, hogy az összes „zűrös” ügyet vizsgálja felül, nemcsak az árvízzel kapcsolatos ügyeket, hanem mindazokat, amelyek szakmailag vitathatók.

Egy átfogó vizsgálat kezdődik a felügyelőségen – szögezte le a politikus, aki szerint elfogadhatatlan, felháborító és döbbenetes, hogy Miskolc és Felsőzsolca határában, a Sajó nagyvízi medrében a júniusi pusztító árvíz után egyesek továbbra is építkezni akarnak és erre engedélyük is van. Utalt ezzel arra, hogy a miskolci önkormányzat június 9-én adott ki építési engedélyt egy kereskedelmi társaságnak.

Az államtitkár közölte: ezt a kiadott engedélyt a felsőzsolcai önkormányzat megtámadta, a miskolci önkormányzat pedig gondolkodik azon, hogy visszavonja, „nagyon melegen ajánlom, hogy ezt tegyék az itt élő emberek érdekében”. Illés Zoltán azt is elmondta, hogy a felügyelőség már visszavonta a kiadott engedélyt.

A szándék az, hogy a jövőben árvízi területre ne lehessen kiadni építési engedélyt se lakóházra, se ipari, kereskedelmi létesítményre – szögezte le, megjegyezve: azokkal az ingatlanokkal „már nem lehet mit kezdeni”, amelyeket korábban ilyen területre engedély birtokában építettek fel.

Mint mondta, a Felsőzsolca egy részét romba döntő árvíz kialakulásáért nagyrészt okolható az is, hogy az M30-as autópálya lehajtóága a település határában nem lábakra épült, „hanem, mint a kínai nagy fal, visszafogta a vizet, és rálökte” a városra.

Éppen ezért elodázhatatlan az átereszek megépítése az autópálya „testében”, annak érdekében, hogy a Sajó le tudja vinni azt a vizet, amelyet a Bódva hoz – mondta az államtitkár a két folyó találkozásánál. Arról is szólt, hogy a folyók felső szakaszán, Felsőzsolcától 15-20 kilométerre északabbra nyolc, úgynevezett záportározó, vésztározó kialakítása mindenféleképpen szükséges, hogy árvíz esetén a nagyvizet ezekbe engedjék.

A nyolcból háromnak már elkészültek a tervei és az engedélyei, ha azonnal rendelkezésre állna az a 4-5 milliárd forint, amely ezek megépítésére szükséges, akkor körülbelül egy év alatt meg lehetne ezt csinálni, az átereszeket meg kell építeni, de végleges megoldást csak a tározók jelenthetnek – mondta Illés Zoltán.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.