Kevés a turista a román tengerparton

A rossz idő, illetve a kormány megszorító intézkedéseinek következtében kevesebb a turista a romániai tengerparton. Múlt vasárnap az idei szezonra rekordnak számító 53 ezer személy kereste fel a hazai tengerpartok egyikét, azonban ez a szám 15 százalékkal alulmarad a tavalyi tengerparti forgalomnak – mutatott rá az Utazási Ügynökségek Országos Szövetsége (ANAT).

MNO
2010. 07. 06. 9:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ANAT szóvivője szerint van egy jó oldala is a válságnak, ugyanis a pénzhiányból fakadóan a romániai lakosok inkább a hazai üdülőhelyeket választják, mivel a külföldi árak még mindig borsosabbak.

Továbbá annak érdekében, hogy még több turistát vonzzanak, a hotelek és az utazási ügynökségek bejelentették, hogy nem drágítják áfaemelés után csomagjaikat. Igaz, hogy a turisztikai tevékenységek kedvezményes, 9 százalékos áfa alá tartoznak, azonban az ételt, a villanyáramot és különböző szolgáltatások díját már érintené a megnövelt hozzáadott érték-adó.

Miközben Mamaian 15 százalékkal kevesebb a turista, mint tavaly nyáron, addig például Costinestien alig 40 százalékát foglalták le a felkínált szálláshelyeknek a múlt hét végén. Az utazási ügynökségek elmondása szerint a turistákat csak akciós termékekkel, „egyet fizet kettőt kap” típusú kedvezményekkel lehet csalogatni.

(transindex.ro)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.