Nem nyugszik a „nép autója”

Évi 300 ezer darab új Volkswagen autó gyártására lesz képes az az új kelet-kínai gyár, amelynek megépítéséről a Shanghai Volkswagen csütörtökön kötött megállapodást – derül ki a cég közleményéből és a Hszinhua hírügynökség összefoglalójából.

MNO
2010. 07. 16. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Csiangszu (Jiangsu) tartományi Jicseng (Yizheng) városban épülő gyár 2013-ban kezdi meg a termelést, és több mint háromezer embernek teremt munkalehetőséget. Ez lesz a Shanghai Volkswagen Automotive Co. ötödik összeszerelő üzeme Kínában.

A Shanghai Volkswagen a legnagyobb kínai autógyár, a SAIC Group és a német Volkswagen AG vegyesvállalata. Három összeszerelő üzemük Sanghajban működik, egy Csiangszu tartomány székhelyén, Nankingban (Nanjing).

Jochem Heizmann, a Volkswagen igazgatóságának tagja a megállapodás aláírási ünnepségén elmondta: kínai partnereikkel úgy tervezik, hogy 2013–2014-re megduplázzák a gyártás mennyiségét, vagyis mintegy évi 3 millió gépkocsi előállítását tervezik. A Volkswagen tavaly rekordot döntött, 1 millió 400 ezer darab autót adott el.

A német autóóriás másik kínai vegyes vállalata az FAW-Volkswagen Automobile Co. a múlt héten jelentette be, hogy 1 milliárd 180 millió dolláros beruházással egy szintén 300 ezres kapacitású gyár építésébe kezd a dél-kínai Kuangtung (Guangdong) tartomány Fosan (Foshan) városában. Az első gépkocsik várhatóan 2013 második felében gördülnek majd le a fosani gyár szalagjáról.

A Kínában – leányvállalatai révén – összesen kilenc gyárral rendelkező Volkswagen kész teljesíteni 2012-ig szóló, 12 milliárd eurós befektetési tervét. Az ehhez szükséges pénzt a kínai vegyes vállalat cash-flow-jából biztosítják – tudatja a vállalat közleménye. Ma a VW az első számú autógyártó Kínában. Alkalmazottainak létszáma az idén elérheti az 50 ezer főt.

A Volkswagen-csoport tervei szerint 2013–2014-ben elsőként jelennek meg helyben gyártott elektromos autókkal a kínai piacon, amelyen jelenleg húsz modellel képviseltetik magukat.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.