Tavaly a német vásárlók 322 millió euró értékben vásároltak „Fair Trade” címkével ellátott termékeket: élelmiszert, háztartási cikkeket, lakberendezési tárgyakat. A címkét a Tisztességes Kereskedelem Fóruma (Forum Fairer Handel) nevű szervezet adományozza a hozzá csatlakozó cégeknek. Ilyen például a Weltladen, a Gepa, a Transfair vagy az El Puente. Közös céljuk az igazságosabb nemzetközi kereskedelem előmozdítása, többek között szavatolt minimális felvásárlási árak és a termelőknek biztosított szociális jogok révén.
A fórum adatai szerint tavaly világszerte 3,4 milliárd euró értékben találtak vevőre Fair Trade címkét viselő termékek. A tisztességes kereskedelemnek köszönhető jobb életkörülményekből mintegy hatmillió ember profitál a fejlődő országokban. Németországban mintegy 800 terméket forgalmaznak a Fair Trade hálózat üzletei. Ugrásszerűen növekedett tavaly a hálózaton keresztül értékesített kávé, rizs, cukor és gyümölcslevek forgalma. Ezzel együtt az ilyen áruk részesedése a teljes, tavaly 401 milliárd eurós kiskereskedelmi forgalmon belül még mindig elenyészően csekély. Banánból 1,6 százalék, kávéból 1,3 százalék volt tavaly a tisztességes kereskedelem üzleti részesedése.
Nagy-Britannia vagy Svájc előbbre tart ezen a téren. A szigetországban értékesített kávénak például tavaly 25 százaléka viselte a csomagolásán a Fair Trade címkét. Míg a német fogyasztók tavaly fejenként átlagosan 4 eurót adtak ki tisztességes kereskedelemből származó termékekre, Nagy-Britanniában ez az összeg 15, Svájcban pedig 23 euró volt.
(MTI)

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség