A légitársaság vezetése évi 850-ről 900 órára emelné a repülési időt, mert szerinte a magyar pilóták teljesítménye jelenleg elmarad az európai átlagtól. Azért kellett új munkarend, mert a Malév nem tudott megállapodni az érintettekkel az új kollektív szerződésről, a régit viszont a légitársaság felmondta július 31-ével. A szakszervezet szerint kötelező lenne betartani a munka törvénykönyve idevonatkozó részeit is, amit az EU-rendelet nem szabályoz.
„Egy állami részvénytársaság nem hajlandó betartani a jelenleg hatályos jogszabályt, a munka törvénykönyvét. Ebben az áll, hogy a leghosszabb napi munkaidő 12 óra lehet, ezzel szemben ők ennél többet dolgoztatnának minket. Az általuk kiadott és a légiközlekedési igazgatóság által jóváhagyott munka- és pihenőidő szabályzata 13 órát és még ennél többet is megenged” – mondta a hírTV-nek Ferenczi Zsolt, a HUNALPA Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének szóvivője.
A Malév üzemeltetési vezérigazgató-helyettese szerint viszont mivel Magyarország nem kért felmentést, az uniós rendelet az irányadó és nem a munka törvénykönyve. Fehérvári Géza arra hivatkozik: valamilyen munkarendet mindenképpen be kellett vezetni, ha már nem tudtak megegyezni a pilótákkal a kollektív szerződésről. A légügyi hatóság is jóváhagyta az uniós szabályrendszerre épülő munkavégzést.
(hírTV)
Ez nem a szokásos fővárosos kvíz















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!