Kedvezményesen tankolnak a fuvarozók, az állam is jól jár

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) új szolgáltatásokat vezet be a hazai fuvarozó kis- és középvállalkozások (kkv) versenyhelyzetének javítása érdekében – jelentette be Vereczkey Zoltán, az MKFE elnöke kedden sajtótájékoztatón Budapesten.• Vereczkey Zoltán a VÁTI új igazgatója • 20 milliárd veszteség a gázolaj „túladóztatása” miatt?

MNO
2010. 08. 31. 12:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elmondta: szolgáltató érdekképviseletként szeptember 1-jével bővítik az MKFE–Mol Gold kártya kedvezményrendszerét, szeptember 7-étől kérésre tagságuk részére a belvárosi behajtási engedélyt díjmentesen eljuttatják az M0-s körgyűrűn kijelölt MKFE-partnerpontokra. Hozzátette: javaslatot dolgoztak ki a kereskedelmi gázolaj intézményének 2010. negyedik negyedévtől történő bevezetésére, amely literenként 8 forint jövedéki adó visszaigénylését tenné lehetővé.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a megváltozott piaci helyzet kapcsán újratárgyalták a Mol és az MKFE között meglévő keretmegállapodást. Vereczkey Zoltán elismeréssel szólt a Mol hozzáállásáról, amelynek eredményeképp további kedvezményt adnak az MKFE–Mol Gold kártyához azzal a céllal, hogy újra Magyarországon tankoljanak a nemzetközi fuvarozásban részt vevő kis- és középvállalkozások.

Vereczkey Zoltán a részletekről elmondta, hogy hat úgynevezett törzskutat jelöltek ki – a vállalkozói igény szerint a telephelyénél, a legnagyobb megbízók, valamint az országhatár környezetében –, ahol pluszkedvezményt is kapnak a Gold kártyások. A gázolaj listaárához képest nyújtott eddigi nettó 8 forint mellé ezeknél az üzemanyagtöltő-állomásoknál további nettó 2 forint kedvezményt kap a jogosult.

Többlet a költségvetésnek


Az MKFE elnöke rámutatott: számításuk szerint a hazai kis- és középvállalkozások gázolajfogyasztása a Mol-kutaknál eddig évi 48-50 millió liter volt, ami a törzskútkedvezmény révén akár 60-65 millió literre növekedhet, és ez 2-2,5 milliárd forint többlet jövedékiadó-bevételt hozhat a költségvetésnek.

A kereskedelmi gázolaj bevezetését azért is tartja sürgetőnek az MKFE, mert ez esetben a külföldi nemzetközi fuvarozóknak is megérné Magyarországon tankolni a tranzitforgalomban – hangsúlyozta Vereczkey Zoltán.

Online behajtási engedély?

Karmos Gábor, az MKFE főtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, tagságuk jelzése alapján döntöttek úgy, hogy a fővárosi behajtási engedélyek kézhezvételét segítik. Az M0-s körgyűrű kijelölt MKFE-partnerpontokra díjmentesen eljuttatják a fuvarozó által igényelt és kifizetett behajtási hozzájárulást, amelyért a jelenlegi gyakorlat szerint a teherautót hátra hagyva külön be kell utazni a városközpontba.

Az MKFE az önkormányzati választást követően szeretné elérni, hogy a tehergépjárművek fővárosi behajtási engedélyét online módon is intézni lehessen – mondta Karmos Gábor.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.