Elmondta: szolgáltató érdekképviseletként szeptember 1-jével bővítik az MKFE–Mol Gold kártya kedvezményrendszerét, szeptember 7-étől kérésre tagságuk részére a belvárosi behajtási engedélyt díjmentesen eljuttatják az M0-s körgyűrűn kijelölt MKFE-partnerpontokra. Hozzátette: javaslatot dolgoztak ki a kereskedelmi gázolaj intézményének 2010. negyedik negyedévtől történő bevezetésére, amely literenként 8 forint jövedéki adó visszaigénylését tenné lehetővé.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a megváltozott piaci helyzet kapcsán újratárgyalták a Mol és az MKFE között meglévő keretmegállapodást. Vereczkey Zoltán elismeréssel szólt a Mol hozzáállásáról, amelynek eredményeképp további kedvezményt adnak az MKFE–Mol Gold kártyához azzal a céllal, hogy újra Magyarországon tankoljanak a nemzetközi fuvarozásban részt vevő kis- és középvállalkozások.
Vereczkey Zoltán a részletekről elmondta, hogy hat úgynevezett törzskutat jelöltek ki – a vállalkozói igény szerint a telephelyénél, a legnagyobb megbízók, valamint az országhatár környezetében –, ahol pluszkedvezményt is kapnak a Gold kártyások. A gázolaj listaárához képest nyújtott eddigi nettó 8 forint mellé ezeknél az üzemanyagtöltő-állomásoknál további nettó 2 forint kedvezményt kap a jogosult.
Többlet a költségvetésnek
Az MKFE elnöke rámutatott: számításuk szerint a hazai kis- és középvállalkozások gázolajfogyasztása a Mol-kutaknál eddig évi 48-50 millió liter volt, ami a törzskútkedvezmény révén akár 60-65 millió literre növekedhet, és ez 2-2,5 milliárd forint többlet jövedékiadó-bevételt hozhat a költségvetésnek.
A kereskedelmi gázolaj bevezetését azért is tartja sürgetőnek az MKFE, mert ez esetben a külföldi nemzetközi fuvarozóknak is megérné Magyarországon tankolni a tranzitforgalomban – hangsúlyozta Vereczkey Zoltán.
Online behajtási engedély?
Karmos Gábor, az MKFE főtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, tagságuk jelzése alapján döntöttek úgy, hogy a fővárosi behajtási engedélyek kézhezvételét segítik. Az M0-s körgyűrű kijelölt MKFE-partnerpontokra díjmentesen eljuttatják a fuvarozó által igényelt és kifizetett behajtási hozzájárulást, amelyért a jelenlegi gyakorlat szerint a teherautót hátra hagyva külön be kell utazni a városközpontba.
Az MKFE az önkormányzati választást követően szeretné elérni, hogy a tehergépjárművek fővárosi behajtási engedélyét online módon is intézni lehessen – mondta Karmos Gábor.
(MTI)

"A hétszentségit neki!" – Kocsis Máté nem hagyta szó nélkül Tseber Roland fenyegetőzését