A zágrábi országos statisztikai hivatal keddi jelentése szerint nominálisan 1 százalékkal, reálértékben 0,7 százalékkal haladta meg a kiskereskedelmi forgalom júliusban az egy évvel korábbit.
A növekedés kellemes meglepetés. Részben a rendkívül jó idegenforgalmi szezon következménye, és egy lélektani hatásnak is szerepe lehetett benne, hiszen megszüntették az úgynevezett válságadót, amelyet tavaly vezettek be az államháztartási helyzet stabilizálása céljából, a terhek enyhülése pedig arra indíthatta az embereket, hogy többet költsenek – értelmezte az adatokat Zrinka Zivkovic-Matijevic, a Raiffeisen Consulting elemzője.
A szakértő hozzátette: a bázishatás is javította a statisztikát, a forgalom a tavaly júliusi erőteljes visszaeséshez képest növekedett, a lakossági kiadások szerkezetében pedig valószínűleg nem állt be jelentős változás, a részletes adatok várhatóan azt mutatják majd, hogy az élelmiszer és az italok forgalma nőtt, a tartós fogyasztási javak és luxuscikkek viszont nem lettek kelendőbbek.
A Raiffeisen elemzője szerint a foglalkoztatottság szezonális javulása is felfelé tornázta a kiskereskedelmi forgalmat, ősszel, a turistaszezon végeztével azonban ismét növekedhet a munkanélküliség, ami visszafogja a vásárlási kedvet, a kiskereskedelemben így az év egészét tekintve folytatódhat a visszaesés, a forgalom 3 százalékkal csökkenhet a tavalyihoz képest.
(MTI)

"A hétszentségit neki!" – Kocsis Máté nem hagyta szó nélkül Tseber Roland fenyegetőzését