Krankovics István, a gyártó Kravtex ügyvezető igazgatója a midibuszt bemutató keddi sajtótájékoztatón elmondta, hogy a 9,5 méteres, szériaérett busz iránt nagy érdeklődés mutatkozik magyarországi Volán-vállalatok részéről, de a budai Várban nem tudna közlekedni, mert nem fér el. Ha a BKV 8 méterben szabja meg a midibuszok hosszúságát, akkor a pályázaton a gyártó nem tud indulni, mert nem tudnak és nem is fognak 8 méteres buszt gyártani.
A 32-35 milliós jármű legtöbb alkatrésze magyar, vagy Magyarországon szerelik össze, légkondicionálóval felszerelt és 78 utas szállítására alkalmas, Iveco motorja teljesíti az Euro5-ös károsanyag-kibocsátási normát is.
A Credo midibuszát a BKV utasai – ahogy eddig is – ingyen használhatják, a BKV pedig erről a járműről is várja az utasok véleményét az [email protected] e-mail címre.
A BKV-nak jelenleg 40 midibusza van, ezek főként a Várban és a Gellért-hegyen közlekednek, de rendkívül rossz műszaki állapotban vannak. A Nemzeti Közlekedési Hatóság az elmúlt hetekben többször is razziaszerűen vizsgálta ezen buszok műszaki állapotát és többet is kivont a forgalomból. Bár a BKV tavaly júliusban kiírt egy pályázatot midibuszok üzemeltetésére, döntés azóta sem született.
Sajtóértesülések szerint befagyasztották a midibusztendert, mert a közlekedési társaságnak nincs pénze rá. A Credo csuklós, illetve szóló változatait a BKV korábban már sikeresen tesztelte.
(MTI)

Magyar szavak, amiket szinte senki sem ismer – Ön tudja mit jelentenek?