Nem mindenhol előzhetnek a tehergépkocsik

Újabb főváros közeli autópálya-szakaszokon vezetik be a tehergépjárművek előzési tilalmát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kezdeményezésére.

MNO
2010. 08. 04. 9:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdai közleménye szerint július végén az M7-es autópályán a Pusztazámor-Sóskút csomópont és a székesfehérvári csomópont között (7-es számú főút), a Nagykanizsa felé tartó jobb pályán mintegy 34 kilométerrel bővült a korlátozásban érintett szakaszok teljes hossza.

Augusztus közepétől lép életbe a tilalom az M3-as autópályán a gödöllői (M31) csomópont és a hatvani (32. számú főút) csomópont között, összesen 29 kilométeren.

A szaktárca a korlátozást 2008 és 2009 tavaszán kísérleti jelleggel az M1-es, M3-as és M7-es több szakaszára már korábban bevezette. A jelenlegi bővítéssel a Budapest közeli autópálya-hálózat összesen 142 kilométerére terjed ki az előzési tilalom.

Az intézkedés célja, hogy a megnövekedett áruforgalom mellett gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a főváros megközelítése a személygépkocsin közlekedők számára.

Az M1-es, M3-as és M7-es autópályák ezen szakaszain napi 50-70 ezer jármű halad át.

A szaktárca közlése szerint a balesetsűrűség kiugróan magas a korlátozásban érintett szakaszokon. Az autópályákon a figyelmetlen vezetés után a második leggyakoribb baleseti ok a tavalyi évben is a követési távolság be nem tartása volt.

A bevezetett intézkedéssel az ebből eredő ráfutásos balesetek kockázata jelentősen csökkenthető.

A „Tehergépkocsival előzni tilos” tábla hatálya alatt az úton a 3 500 kilogrammot meghaladó tehergépkocsival, vontatóval, lassú járművel előzni tilos. A tilalom nem vonatkozik például a kétkerekű motorkerékpár előzésére.

Hasonló korlátozást Európa számos országában alkalmaznak sikerrel a fokozott igénybevételnek kitett autópálya-szakaszokon. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mérlegeli a tilalom kiterjesztését más, hasonló forgalmú útszakaszokra – ismerteti a szaktárca.

(MTI)

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.