A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdai közleménye szerint július végén az M7-es autópályán a Pusztazámor-Sóskút csomópont és a székesfehérvári csomópont között (7-es számú főút), a Nagykanizsa felé tartó jobb pályán mintegy 34 kilométerrel bővült a korlátozásban érintett szakaszok teljes hossza.
Augusztus közepétől lép életbe a tilalom az M3-as autópályán a gödöllői (M31) csomópont és a hatvani (32. számú főút) csomópont között, összesen 29 kilométeren.
A szaktárca a korlátozást 2008 és 2009 tavaszán kísérleti jelleggel az M1-es, M3-as és M7-es több szakaszára már korábban bevezette. A jelenlegi bővítéssel a Budapest közeli autópálya-hálózat összesen 142 kilométerére terjed ki az előzési tilalom.
Az intézkedés célja, hogy a megnövekedett áruforgalom mellett gyorsabbá és biztonságosabbá váljon a főváros megközelítése a személygépkocsin közlekedők számára.
Az M1-es, M3-as és M7-es autópályák ezen szakaszain napi 50-70 ezer jármű halad át.
A szaktárca közlése szerint a balesetsűrűség kiugróan magas a korlátozásban érintett szakaszokon. Az autópályákon a figyelmetlen vezetés után a második leggyakoribb baleseti ok a tavalyi évben is a követési távolság be nem tartása volt.
A bevezetett intézkedéssel az ebből eredő ráfutásos balesetek kockázata jelentősen csökkenthető.
A „Tehergépkocsival előzni tilos” tábla hatálya alatt az úton a 3 500 kilogrammot meghaladó tehergépkocsival, vontatóval, lassú járművel előzni tilos. A tilalom nem vonatkozik például a kétkerekű motorkerékpár előzésére.
Hasonló korlátozást Európa számos országában alkalmaznak sikerrel a fokozott igénybevételnek kitett autópálya-szakaszokon. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mérlegeli a tilalom kiterjesztését más, hasonló forgalmú útszakaszokra – ismerteti a szaktárca.
(MTI)
Lakástűz volt Dunaújvárosban, rendőrök mentettek ki egy családot















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!