Nyertek a válságon

Stabil nyereséggel zárta az első fél évet a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt., üzemi eredménye és adózás előtti nyeresége is meghaladta az üzleti terv előirányzatát, és az elmúlt évek első féléves számait is – mondta Simon Attila vezérigazgató.

MNO
2010. 08. 15. 10:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A társaság összes árbevétele 11 százalékot növekedett az 1-7. hónapban az előző év azonos időszakához képest és 2,5 milliárd forintot tett ki – mondta a vezérigazgató. Hozzátette: az export értékesítési volumene 6 százalékos növekedést mutatott az egy évvel korábbi időarányos értékesítési adatokhoz képest, amikor az iparágban piaci zsugorodás tapasztalható és nagy múltú hazai és európai gyárak tűnnek el.

A cég árbevételének 75 százalékát a közvetlen export értékesítés adja, a fennmaradó 25 százalék pedig a vállalat magyarországi saját üzemeltetésű bolthálózati értékesítéséből realizálódik. A vezérigazgató elmondta, hogy a társaság export kitettsége közel 90 százalékos, legjelentősebb piacai az USA, Japán, Olaszország, Anglia és az arab térség.

Bővült a termékkör


Simon Attila kiemelte, hogy a válság pozitívan hatott a cégre, mert számos kieső versenytárs piaci szegmensét sikerült megszerezniük. Hozzátette: sikerült a költségeket is csökkenteni de a termékfejlesztést folyamatosan előtérbe helyezték. „Termékfejlesztésre évi közel 100 millió forintot tudunk költeni, ezért 200-300 új herendi termékkel bővül a 16 ezer formából és mintegy 4 ezer mintából álló herendi termékkör” – mondta Simon Attila.

A jövő évi terveikről az igazgató elmondta: cél, hogy a Herendi Porcelánmanufaktúra 2011-ben is megőrizze piacvezető szerepét, a stabil pénzügyi működés mellett. Kiemelte, hogy a társaságnak idén sem volt külső finanszírozási igénye.

A termékfejlesztés két irányban halad, az egyik vonalon a kereskedelmi partneri igények kielégítése folyik, ebben két legnagyobb fejlesztő piacuk Japán és az USA. A másik vonal a stílus teremtési igényű fejlesztési projektek elindítása, amelynek központi eleme a 2011. évi Frankfurti Vásárra való felkészülés.

Az idei évben a cég herendi Rotschild minta 150. éves évfordulóját ünnepeli, a termékfejlesztési témák ebben az évben erre koncentrálódtak. Idei újítás a Herendi Ékszer termékcsalád bevezetése, amely a Kaintz Regina ötvösművész által kifejlesztett, a Herendi Porcelán jegyeket is magán viselő ékszerkollekciót foglalja magában.

A cég nagy hangsúlyt fektet a társadalmi szerepvállalásra is: saját szakiskolát tart fenn, amellyel biztosítja a szakmai utánpótlást, és finanszírozza a Herendi Porcelánmúzeumot és Porcelániumot, amelyek évente közel 70 ezer látogatót fogadnak – mondta Simon Attila.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.