Vasútövezetté vált Svájc

A Die Welt tájékoztat a berlini családügyi minisztérium legújabb ötletéről: a tárca már csak anonim jelentkezéseket fogad. A Tages-Anzeiger szerint az olcsó vasúti tarifa okozza a Svájcot elborító lakóparkok tömegét.

2010. 08. 07. 8:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Die Welt

Kristina Schröder (CDU) miniszter a jövőben nem szeretné, ha a tárcájánál látnák a jelentkezők arcát. Az életrajzokat anonim módon, név, életkor, nem, egészségi állapot, származás és fénykép nélkül kellene postázni. Jürgen Deller, a lüneburgi egyetem gazdasági pszichológusa szerint van értelme a személyes adatok elhagyásának, mivel akkor a legfontosabb kompetenciák és teljesítménykészség áll a jelentkezés középpontjában, amit a személyes adatok meghamisíthatnak. Ezzel szemben a munkaadók szerint a cégek nem járnak jól az anonim jelentkezési ívekkel. Szerintük ez nem vezet máshoz, mint több bürokráciához és ennek megfelelően nagyobb költségekhez. Amennyiben tovább nő a szakemberhiány, az eljárásra amúgy sem lesz szükség – véli Jürgen Deller. A vállalkozásoknak már ma sem az a problémája, hogy túl sok jelentkező közül kell választaniuk, hanem hogy számos álláshelyet képtelenek betölteni.

Tages-Anzeiger

Évről évre több svájci száll át az elővárosi vasútra. Ami az 1990-es években Zürichben kísérletként elkezdődött, az az egész országban közlekedéspolitikai sikertörténetté vált. Az ingázók létszámának emelkedése az optimista előrejelzéseket is túlszárnyalja. Az egész ország hatalmas elővárosi vasútövezetté vált. A hagyományos közlekedéspolitikai viták ama egyenlet alapján zajlottak, hogy a sín az jó, a közút az rossz. Ebből következik, hogy a sínekre történő áttelepülés üdvözlendő és ezért viszonylag alacsonyan kell tartani a vasúti tarifákat. Aki vonaton Zürichből Genfbe utazik, az már szinte csak egybefüggő elővárosokat lát. Ennek elsődleges oka a középosztály mozgása. Ők először a városokból menekültek el, mert azok elkezdtek gettósodni. Majd elhagyják az elővárosi negyedeket, mert a terjeszkedő lakóparkokban megkövetelt árakat már nem engedhetik meg maguknak. A magasabb vasúti tarifák lehetnek a leghatékonyabb ellenszerei a burjánzó lakóövezeti terjeszkedésnek, mert ezzel elérhető lenne, hogy megérné a munkahelyhez minél közelebb lakni. Ami azt jelentené, hogy a magasabb tarifák miatt jobban kihasználnák a városi építési lehetőségeket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.