Egyre fontosabb a gyors megtérülés

Míg a recesszió előtt főleg információtechnológiai (IT) biztonságra, ma már inkább eladásösztönzéshez kapcsolódó informatikai rendszerek fejlesztésére költenének a nagy magyar gazdálkodó szervezetek – derül ki az IFUA Horváth and Partners, illetve a Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatásából.

MNO
2010. 09. 13. 10:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint a piaci viszonyok és az ügyfélszokások változásával átalakultak az értékesítési technikák is, a gyors megtérülés pedig egyre fontosabbá válik. A közlemény felidézi a 2007-2008-as kutatást, amelynek során a megkérdezett vállalatok és intézmények nagy többsége még a belső vonatkozású informatikai célok megvalósítását emelte ki. A mostani kutatás viszont arra világított rá, hogy a válaszadók egyharmada már a külső informatika, vagyis az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) rendszerek és a velük szorosan összefüggő e-megoldások fejlesztésére fókuszál. Az IT biztonságot pedig már csak 16 százalékuk tartja fontosnak a korábbi 53 helyett.

A felmérés szerint bár a változás jelentős, meglepőnek mégsem tekinthető, mert teljes mértékben összhangban van a nemzetközi trendekkel, amelyek szintén az értékesítést szolgáló technológiák előtérbe kerülését mutatják az informatikai költések általános visszafogása és a hatékonyság növelése mellett. A közlemény idézi Drótos Györgyöt, a Corvinus Egyetem docensét, az IFUA Horváth and Partners partnerét, aki szerint az átalakulás hátterében részben a válság által életre hívott agresszívabb értékesítési módszerek állnak. A CRM fejlődését befolyásolja az is, hogy létrejöttek a több százmilliós közönséget elérő megoldások, például a Facebook és a Twitter és más hasonló oldalak.

A szakember kifejtette: az új CRM megoldások ezért már nemcsak a válságra reflektálnak, hanem a változó társadalmi szokásokra is. A vevők a megfelelő időben és csatornán keresztül érkező, testreszabott megkereséseket szívesebben fogadják, és az ajánlattevő sem pazarol el milliókat vaktában és kéretlenül kiküldött üzenetekre. A kínálatot akár az internetes közösségi oldalak is alakíthatják, ha az üzleti szereplők figyelik és CRM eszközök segítségével kielemzik a termékeikről és szolgáltatásaikról ott folyó diskurzust, különös tekintettel a véleményvezérek hozzászólásaira – teszi hozzá a szakember.

Az 1989-ben alakult IFUA Horváth and Partners Magyarország egyik legnagyobb vezetési tanácsadó cége. A 2008-2009-es üzleti évben a cég alkalmazottainak száma meghaladta a 110 főt, nettó árbevétele pedig túllépte a 2,2 milliárd forintot.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.