Egyre kevesebbet vásárlunk majd kisboltokban?

A GfK Hungária előrejelzése szerint a hiper- és szupermarketek, valamint a diszkont üzletek tovább növelik piaci részesedésüket az elkövetkező tíz évben, a kisboltok jelentősége pedig fokozatosan csökken.

MNO
2010. 09. 08. 14:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hipermarketek piaci részesedése 2011-ben várhatóan a jelenlegi 23 százalékos szinten marad, 2015-re elérheti a 24 százalékot, és ezt a szintet 2020-ban is stabilan tartják majd – tartalmazza a piackutató intézet szerdai közleménye.

A szupermarketek piacán szintén növekedés prognosztizálható, hiszen több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2011-re 21 százalékra nő a 2009-ben mért 20 százalékról, míg 2015-re 22 százalékra nőhet, 2020-ra pedig eléri majd a 25 százalékot.

Jelentősebb piacrész növekedésre számíthatnak a diszkont üzletek is: a 2009-ben elért 15,5 százalékot követően a piaci részesedésük jövőre elérheti a 17 százalékot, 2015-re a 20 százalékot, 2020-ra pedig akár a 27 százalékot is. A diszkontok a nyugati példákat követve várhatóan egyre inkább a kisebb településeken terjeszkednek majd.

A kisboltok és az egyéb értékesítési csatornák – például piacok, mozgó árusok, benzinkutak – jelentősége viszont fokozatosan csökken. Hozzáteszik, hogy a független kisboltok piacának csökkenése jótékonyan hat majd a láncba szerveződött kisboltok részesedésére.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.