Forradalmi újítások a haszongépjármű-piacon

Két krízisévet követően mostanra visszazökkent a rendes kerékvágásba a haszongépjármű-gyártó ágazat Németországban.

MNO
2010. 09. 10. 12:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A piaci forgalom gyorsul, a megrendelésállomány növekszik” – írja a német autóipari ágazat szakmai képviseleti szervezete, a Verband der Automobilindustrie (VDA) jelentése. Matthias Wissmann, a szervezet elnöke bizakodásának adott hangot a 2011-es évre vonatkozóan is. Az ágazat termelésnövekedésének a gazdasági konjunktúra javulása mellett az elektromos hajtáslánc terjedése is lendületet ad – jelzi előre Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg–Essen Egyetem CAR autóipari kutatóintézetének igazgatója. Az ágazat „nagyjai”, a Mercedes, a Renault, a Ford és a MAN teherautó-gyártó vállalatok szeptember végi seregszemléjükön, az IAA-Nutzfahrzeuge szakmai kiállítás és vásáron a legmodernebb üzemanyag-takarékos technológiákkal és alternatív hajtásláncokkal igyekeznek majd megnyerni maguknak ügyfeleiket.

A piaci trendben bekövetkezett fordulat már a nehézgépjárműveket, a kamionokat is elérte, amelyeknél tavaly még komoly forgalom-visszaesést voltak kénytelenek elszenvedni a gyártó vállalatok. Az eladások növekedése főként a feltörekvő térségek, például Brazília keresletének ugrásszerű javulására támaszkodik, miközben Európa és az Egyesült Államok csak lassacskán tápászkodik fel a krízisév visszaeséséből. A legerőteljesebb ütemben növekvő tehergépjármű-piacon, Kínában az európai gyártók nem rúgnak labdába, mivel a piacot – ellentétben a személyautókkal – a helyi gyártók uralják.

A haszongépjármű-piac már Németországban is fellendülőben van. Augusztusban a hivatali nyilvántartások szerint 85 százalékkal több nyerges vontatót helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban. Az előző havihoz képest azonban egyötödével csökkent a forgalomba helyezések száma. Az év elején még 80 ezerre rúgott a forgalomból kivont tehergépjárművek száma, a teljes flotta egynegyede. A teherautó-sofőrök közül akkor még sokan voltak munkanélküliek, most viszont már hiány tapasztalható hivatásos sofőrökből. A BGL (Bundesverband Güterkraftverkehr, Logistik und Entsorgung) nyilvántartásai szerint már emelkedik a megtett útdíjas kilométerek száma, a növekedésnek azonban alig a fele jut német fuvarozóvállalatokra, mivel egyre nagyobb konkurenciát támasztanak a kelet-európai fuvarozócégek.

A szeptember 23. és 30. között megrendezendő IAA haszongépjármű-vásár fő témái az ágazat helyzete mellett az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás csökkentését lehetővé tévő új technológiák lesznek. A kínálat a modern dízelmotoroktól és hajtásláncoktól a hibrid és elektromos hajtásláncokig terjed majd. A nagyobb autógyárak után már a haszongépjármű-gyártók is megindultak az elektromos hajtáslánc fejlesztése útján. Az elektromos hajtásnak különösen a belvárosi forgalomban jósolnak nagy jövőt a szakértők.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.