Majd mindenki LCD tévét vesz

Piackutatók vizsgálatai szerint az idei második negyedévben kezd magához térni a televíziók globális piaca: az időszakban már 2 százalékos növekedés mutatkozott világszerte a tévékészülékek értékesítésében az előző negyedévhez képest. A gyártók ugyanakkor éves szinten 26 százalékos emelkedést becsülnek, ez 56,2 millió eladott készüléket jelent.

MNO
2010. 09. 01. 6:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az értékesítés a tévépiacon a legrosszabb válságévnek számító 2009 után már élénkül, de a kilábalás az egyes részpiacokon igen egyenlőtlen. Európában bár bővül az értékesítés, de ez még egyáltalán nem látványos, Észak-Amerikában pedig továbbra is hanyatlanak az eladások. A fejlett régiót tekintve legjobban a japán tévékészülékek piaca élénkül: itt éves szinten 56 százalék volt a növekedés a második negyedévben.

A gyártók sorában továbbra is a dél-koreai Samsung vezet 24,4 százalékos világpiaci részesedéssel. A Samsungot az LG Electronics követi 14,1 százalékkal, majd a Sony következik, amely 12,8 százalékot hasított ki a második negyedben a világpiaci tévéértékesítésből. Az első három helyezett után sorrendben a Panasonic és a Sharp adott el a legtöbbet.

A vásárlók világszerte a legjobban a folyadékkristályos (LCD) képernyős készülékeket kedvelik, és 74,4 százalékban ezt vásárolták a második negyedévben. A plazmatévék 8 százalékot képviseltek az időszakban a globális eladásokban.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.