A politikus hozzátette: ilyen például a szöveges értékelés problémája, melyet meg kell tartani, azonban hiba volt Magyar Bálint részéről, hogy betiltotta az osztályozást. Ugyanis ez az a kódrendszer, amelyet a szülők és a pedagógusok nagy része ismer. „Hasonló hiba lett volna, ha most a szöveges értékelést tiltottuk volna be” – hangsúlyozta Pokorni.
„Jó, ha a Toldit mindenki elolvassa”
A hagyományos értékekre való visszatérés kapcsán kifejtette, hogy van néhány olyan szimbolikus műalkotás, vers, amit jó, ha minden gyerek ismer, jó, ha a Toldit mindenki elolvassa, és nem lenne jó, ha ez kimaradhatna bármelyik gyerek tanulmányaiból.
Pokorni szerint nincs szükség egységes tantervre, mivel a gyermekek különfélék, s az a jó, ha minden iskolában minden típusú gyereknek megvan a neki szóló, az ő fejlődését legjobban szolgáló tankönyv. Ugyanakkor rengeteg színvonaltalan tankönyv látott napvilágot az elmúlt években, így a tankönyvek jóváhagyásának rendjét újra kell gondolni, szigorítani kell – tette hozzá.
Bízzuk rá nyugodtan az iskolákra, a tankönyvszerzőkre, hogy differenciáltan, a gyerekek igényeire szabottan fejlesszenek tankönyveket, mint állam, mint kormány azon őrködjünk, hogy ez jó színvonalú legyen. Ma nincs így, ma rossz színvonalú tankönyvek is vannak a piacon, ami megengedhetetlen – fogalmazott.
(Forrás: TV2)

Ugye önökkel is előfordult már, hogy valakitől kaptak csak úgy, egy csomó pénzt?